شناسه خبر : 43227

اختصاصی چابک آنلاین؛

فرانسوی ها عطرهای معروف خود را با گل های کدام کشورمی سازند؟

فرانسوی ها عطرهای معروف خود را با گل های کدام کشورمی سازند؟

مجمع الجزایر ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری کومور یا اتحاد قمر، مجمع ‌الجزایری است که در جنوب شرقی قاره آفریقا و در آب‌های اقیانوس هند و شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد.

چابک آنلاین، فواد پورعبادی، این کشور عضو اتحادیه عرب بوده و نام کشور قَمَر تلفظ شده اما نام آن برگرفته از همان واژه عربی قمر به معنی ماه است.

قمر از هفت ناحیه تشکیل شده که به شکل فدرال اداره می‌شود. 

مرکز حکومت آن مورونی و در جزیره قمر بزرگ قرار دارد.

اقتصاد این کشور بر کشاورزی متکی است و برنج و سیب زمینی از محصولات مهم آن است. 

با این حال کومور  واردکننده مواد غذایی است. 

صنایع آن عبارتند از وانیل سازی، عطرسازی، قایق سازی، زینت ‌آلات و عتیقه ‌جات. 

واحد پول آن فرانک سی اف آCFA) ) است.

مجمع الجزایر کومور به دلیل وضعیت جغرافیایی که دارد، در مناطق بسیار زیادی از سرزمین این کشور گل وجود دارد.

گل های مختلف موجود در این کشور، علاوه بر زیبایی که برای کومور به ارمغان آورده، به عنوان یکی از اصلی ترین منابع مواد اولیه تولید عطر و ادکلن به شمار می رود اما نه برای مردم یا دولت کومور بلکه برای فرانسوی ها.

در واقع این کشور به رغم اینکه سال ها پیش مستعمره فرانسه بوده، اما تا به امروز نیز به طور نامحسوس از سوی سرمایه داران فرانسوی، مورد توجه قرار دارد.

بازرگانان فرانسه با خرید حجم زیادی از گل های کومور به قیمت بسیار اندک، آن را به فرانسه صادر کرده و در صنعت ساخت عطر و ادکلن استفاده می کنند.

در واقع می توان گفت مجمع الجزایر کومور یکی از اصلی ترین منابع تولید عطر و ادکلن های معروف فرانسوی در جهان به شمار می رود.

این موضوع باعث شده که بسیاری از رسانه های عربی بجای کار بردن نام مجمع الجزایر کومور از نام "مجمع الجزایر عطر" برای این کشور استفاده کنند.

 

ارسال نظر