شناسه خبر : 44992

تثبیت قیمت گوشت مرغ برای ماه مبارک رمضان

تثبیت قیمت گوشت مرغ برای ماه مبارک رمضان

استاندار تهران با بیان اینکه جوجه ریزی به حد تعادل و کافی انجام شده است، گفت: اکنون شاهد تثبیت و کاهش قیمت مرغ در بازار استان و پایتخت هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه با اشاره به در پیش بودن عید و ماه مبارک رمضان و لزوم تامین و تثبیت قیمت اقلام مصرفی مثل گوشت و مرغ افزود: گوشت و مرغ ۲ ماده پروتئینی پُر مصرف و مهم برای مردم هستند که در برخی ایام و مناسبت‌ها مثل عید و ماه مبارک رمضان مصرف آنها نسبت به دیگر ایام بیشتر است.

وی اظهار کرد: در حوزه تامین مرغ مصرفی براساس جوجه ریزی که از گذشته در واحدهای مرغداری سطح استان انجام شده است، تثبیت قیمت آن را شاهد هستیم.

به گفته فخاری، در مقطعی جوجه ریزی به صورت تعادلی و مناسب انجام نشد که قدری شاهد افزایش قیمت بودیم و کمبودهایی وحود داشت اما اکنون این امر به حد مکفی انجام شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون شرایط متعادلی در زمینه جوجه ریزی و عرضه و تقاضا وجود دارد که باید حد تعادل را حفظ کنیم.

استاندار تهران در مورد تامین و قیمت گوشت قرمز هم گفت: در مقطعی کمبود در بخش تولید به ویژه در گوشت سنگین وجود داشت که با واردات و جبران کمبودها خط تعادلی بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کردیم.

فخاری اضافه کرد: در این حوزه کمبودی را حس نکردیم اما ممکن است نوسانات قیمتی به لحاظ رفتار واسطه‌ها پیش بیاید اما اراده دولت هم به لحاظ دخیره سازی و تامین بهنگام وجود دارد و قطعا در آینده مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظر