شناسه خبر : 42113

توصیه‌های طب ایرانی برای جلوگیری از بروز و پیشرفت آلزایمر

توصیه‌های طب ایرانی برای جلوگیری از بروز و پیشرفت آلزایمر

دمانس انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن بیماری آلزایمر است؛ هرچند علت اصلی بروز دمانس آلزایمر ناشناخته است ولی دیده شده که برخی فاکتورهای ژنتیکی در بروز آن تاثیرگذار است؛ با این حال می‌توان با اتخاذ راهکارهایی از بروز یا پیشرفت آن تا حدی جلوگیری کرد.

به گزارش چابک آنلاین، بنابر اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، توصیه می‌شود که بیمار مبتلا از مواجهه با عوامل استرس‌زا یا ناراحت کننده دور نگه داشته شود. همچنین انجام فعالیت‌های سنگین یا خسته کننده، اختلالات خواب از قبیل خواب نامنظم یا بی‌خوابی و بدخوابی، خوابیدن در طول روز و بویژه در زمان غروب آفتاب، حمام کردن با آب بسیار داغ یا بسیار سرد و مصرف مشروبات الکلی نیز از عوامل آسیب رسان هستند.

مصرف آب خیلی سرد، غذاهای نفاخ، سیر و پیاز خام، کاهو، تره، شاهی، مواد غذایی ترش (سرکه، سیب ترش و ...) پنیر، گشنیز، پیاز خام، لوبیا و عدس بهتر است محدود شود.

بوییدن گل‌های خوشبو و گوش دادن به اصوات زیبا و همچنین مشارکت در مباحث علمی به ویژه تدریس متناسب با توان علمی فرد در بهبود بیماری وی موثر است.

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، همچنین مصرف فرنی با پودر بادام، عسل، گلاب، هل و کمی زنجبیل، حریره بادام، فالوده سیب، شیر بادام، شیر فندق، شربت آب سیب یا گلابی و به جای چای استفاده از دم کرده گاوزبان، بادرنجبویه، اسطخدوس و بابونه می‌توانند در تقویت حافظه موثر باشند.

ارسال نظر