شناسه خبر : 41203

رسیدگی به ۳۳ هزار نامه و پرونده بازنشستگی کشوری

رسیدگی به ۳۳ هزار نامه و پرونده بازنشستگی کشوری

مرتضی قدرتی پور گفت: باتوجه به حجم بالای پرونده‌های برقراری حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی دغدغه اصلی ما صدور به موقع احکام تازه بازنشسته شده بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، مدیرکل استان تهران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری ۳۲ هزار و ۹۶۱ مورد نامه و پرونده بازنشستگی در این اداره کل ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است. 

مرتضی قدرتی‌پور (مدیرکل استان تهران صندوق بازنشستگی کشوری) با اشاره به اعمال رتبه‌بندی معلمان در سال جاری گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل احتساب رتبه‌بندی فرهنگیان عزیز، شاهد افزایش چشمگیری در ورود پرونده‌های بازنشستگی این عزیزان به نسبت سال گذشته هستیم. 

وی در ادامه با اشاره به بازنشستگی قریب به ۱۰هزار نفر از فرهنگیان در مهرماه سال جاری گفت: باتوجه به حجم بالای پرونده‌های برقراری حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی دغدغه اصلی ما صدور به موقع احکام عزیزان تازه بازنشسته شده بود. 

قدرتی‌پور ادامه داد: طی برنامه ریزی صورت گرفته و با بهره گیری از تجربیات سالهای گذشته، انجام نشست‌های کارشناسی و پیاده‌سازی اقدامات عملیاتی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های واصله با همکاری ویژه و جهادی کارکنان این اداره کل بسیار کاهش یافت که نتیجه کلی آن صدور بیش از ۵ هزار حکم برقراری حقوق در کمتر از یک ماه بوده است. 

به گفته وی، از میان جامعه آماری اعلامی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در این اداره کل ۱۲ هزار و ۷۸۴ مورد پرونده برقراری حقوق بازنشستگی، ۲ هزار و ۴۶۳ مورد انجام انتقال حق بیمه، ۵ هزار و ۲۱۴ مورد رسیدگی به مکاتبات مردمی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد نامه در سایر حوزه‌های مالی و اداری از کلیه دستگاه‌های اجرایی این صندوق در این اداره کل مورد بررسی و اقدام اجرایی لازم قرارگرفته است. 

قدرتی‌پور افزود: ثبت نام ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بازنشستگان و موظفین برای دریافت وام ضروری، انجام ۸۷ هزار و ۲۰۵ مورد مشاوره حضوری و تلفنی و ۲ هزار و ۴۲۸ مورد احراز هویت مشترکین خارج از کشور طی بازه زمانی یاد شده در این اداره کل صورت پذیرفته است. 

مدیرکل بازنشستگی استان تهران ابراز امیدواری کرد که با الکترونیکی شدن غالب خدمات در حال ارائه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، آمار مراجعه حضوری ذینفعان تا سال آینده کاهش چشمگیری ایجاد شود. 

اداره کل بازنشستگی استان تهران خدمتگذار قریب به ۴۰۰ هزار نفر از مشترکین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است.

 

ارسال نظر