شناسه خبر : 40216

جشن تولد فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

جشن تولد فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

آندریاس موگنسن، فضانورد دانمارکی آژانس فضایی اروپا تولد خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی جشن گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، آندریاس موگنسن فضانورد دانمارکی می‌گوید که از دیدن خورشید در روز تولدش در فضا خوشحال است.

موگنسن که فرمانده ماموریت اکسپدیشن ۷۰ در ایستگاه فضایی بین‌المللی است اولین دانمارکی بود که در سال ۲۰۱۵ به فضا رفت. او در مورد تولد مداری خود در ایکس (توئیتر سابق) پستی منتشر کرد و نوشت چرا وجود منظره‌ی خورشید در روز تولدش برای او ویژه و خاص است.

موگنسن همراه با انتشار تصاویری در ایکس نوشت: ما در دانمارک ضرب المثلی داریم که می‌گوید اگر خورشید در روز تولد شما بتابد، به این معنی است که در سالی که گذشت فرد خوبی بوده‌اید و خورشید همیشه در فضا می‌درخشد.

موگنسن افزود که دلش برای خانواده‌اش تنگ شده اما خوشحال است که تولدش را با همکارانش جشن می‌گیرد.

او توضیح داد که افرادی که در دانمارک زندگی می‌کنند با برافراشتن پرچم ملی کشور، تولدها را جشن می‌گیرند. او گفت: این پرچم تبدیل به یک پرچم تولد می‌شود که نماد شادی، جشن و لبخند است.

موگنسن همچنین نمایی از پرچم دانمارک در ایستگاه فضایی بین‌المللی را که در بین پرچم‌های گرینلند(سمت چپ) و پرچم جزایر فارو(در سمت راست) قرار داشت، به اشتراک گذاشت. این دو منطقه خودمختار ویژه دانمارک هستند که بخشی از اتحادیه اروپا به حساب نمی‌آیند.

تولد موگنسن در بحبوحه یک هفته شلوغ برای ایستگاه فضایی بین‌المللی برگزار شد. روز سه شنبه(اول نوامبر)، سرنشینان ماموریت اکسپدیشن ۷۰ و فضانوردان ناسا، یاسمین مقبلی و لورال اوهارا(Loral O'Hara)، چهارمین پیاده‌روی فضایی تماما زنانه در تاریخ را به پایان رساندند و شش ساعت و ۴۲ دقیقه را صرف تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی کردند. موگنسن قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ پیاده‌روی فضایی انجام دهد.

 

ارسال نظر