شناسه خبر : 35317

پیش‌بینی جوی آرام طی ۵ روز آتی در بیشتر مناطق

پیش‌بینی جوی آرام طی ۵ روز آتی در بیشتر مناطق

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در پنج روز آینده از نظر مداخلات جوی همچون بارش، جوی آرام برای کشور پیش‌بینی شده است، از طوفان و وزش باد شدید در مرکز، شرق، شمال‌شرق، جنوب و جنوب شرق خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، بخش‌هایی از استان اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده است. پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، تهران و البرز، به ویژه در ساعات بعدازظهر این شرایط تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است. از امروز تا جمعه در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شرق، مرکز، جنوب، جنوب‌شرق از جمله استان‌های تهران، قم، سمنان، یزد، اصفهان، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید و گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: برای ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان شن، سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. امروز آب‌های خلیج‌فارس و از امروز تا جمعه شرق دریای عمان و دریای خزر، مواج و متلاطم است.

وی توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و در ساعات بعد از ظهر افزایش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۶ درجه بالای صفر و کمینه دما ۲۵ درجه ثبت شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، خنک‌ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای ۱۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز اهواز با دمای ۴۸ درجه بالای صفر ثبت شد.

ارسال نظر