شناسه خبر : 35234

تاثیر محدودیت‌های جدید توئیتر روی وضعیت تبلیغات آن چیست؟

تاثیر محدودیت‌های جدید توئیتر روی وضعیت تبلیغات آن چیست؟

کارشناسان تبلیغات می‌گویند محدودیت‌های ماسک در توئیتر می‌تواند مدیر عامل جدید را تضعیف کند و تبلیغ کنندگان را بیشتر از این شبکه اجتماعی دور خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، به گفته متخصصان صنعت بازاریابی، اقدام ایلان ماسک برای محدود کردن موقت تعداد پست‌هایی که کاربران توئیتر می‌توانند در سایت رسانه‌های اجتماعی بخوانند، می‌تواند تلاش‌های لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی جدید این شرکت برای جذب تبلیغ‌کنندگان را تضعیف کند.

ماسک روز شنبه اعلام کرد که توئیتر تعداد توئیت‌های روزانه را که حساب‌های مختلف می‌توانند بخوانند، محدود می‌کند تا از سطوح بالای حذف داده‌ها و دستکاری سیستم جلوگیری کند.

کاربران در پاسخ اسکرین شات‌هایی را ارسال کردند که نشان می‌داد پس از رسیدن به حد مجاز، قادر به دیدن هیچ توئیتی از جمله توئیت در صفحات تبلیغ کنندگان شرکتی نیستند.

پیشکسوتان صنعت تبلیغات گفتند که این حرکت مانعی برای یاکارینو، مدیر تبلیغات سابق ان بی سی یونیورسال است که ماه گذشته به عنوان مدیر اجرایی توئیتر شروع به کار کرد.

فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد یاکارینو به دنبال ترمیم روابط با تبلیغ کنندگانی است که پس از خرید ماسک در سال گذشته از این شرکت خارج شدند.

مایک پرولکس، مدیر تحقیقات فراستر روز یکشنبه گفت به دلیل آشوبی که ماسک به پلتفرم آورده، محدودیت‌ها برای کاربران و تبلیغ‌کنندگان به‌طور قابل توجهی بد است.

وی افزود: اعتماد تبلیغ‌کننده ها که لیندا یاکارینو باید آن را معکوس کند کم شده و نمی‌توان آن را تنها بر اساس اعتبار صنعت او برگرداند.

«لو پاسکالیس» موسس مشاوره تبلیغاتی ای‌جی‌ال ادوایزوری و رئیس سابق بازاریابی در بانک آمریکا، گفت که یاکارینو آخرین امیدماسک برای نجات درآمد تبلیغات و ارزش شرکت است اما این حرکت ماسک نشان می دهد که او نمی خواهد آن قدرت نجات دهنده را به یاکارینو بدهد.

طبق سقف جدید، حساب‌های تایید نشده ابتدا به دیدن 600 پست در روز محدود می‌شد و حساب‌های تایید نشده جدید محدود به 300 پست بودند. ماسک در پستی در سایت گفت: حساب‌های تایید شده می‌توانند روزانه 6هزار پست را بخوانند.

ساعاتی بعد، او گفت که سقف به 10هزار پست در روز برای کاربران تایید شده، هزار پست در روز برای تایید نشده و 500 پست در روز برای کاربران تایید نشده جدید افزایش یافته است.

«جاسمین انبرگ» تحلیلگر اصلی در اینسایدر‌اینتلیجنس، گفت که محدود کردن میزان بازدید کاربران می تواند برای تجارت تبلیغاتی این پلتفرم فاجعه بار باشد.

او گفت: مطمئناً این کار متقاعد کردن تبلیغ‌کنندگان را برای بازگشت آسان‌تر نمی‌کند. بازگرداندن تبلیغ‌کنندگان در حال حاضر کار سختی است.

این محدودیت بلافاصله پس از آن ایجاد شد که توئیتر شروع به الزام کاربران برای ورود به یک حساب کاربری در پلتفرم رسانه اجتماعی جهت مشاهده توئیت‌ها کرد، که ماسک آن را اقدام اضطراری موقت برای مبارزه با حذف داده‌ها نامید.

ماسک قبلاً از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند اپن ای آی، صاحب چت‌جی‌پی‌تی، به دلیل استفاده از داده‌های توئیتر برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود ابراز نارضایتی کرده بود.

پلتفرم‌هایی از جمله ردیت و سازمان‌های رسانه‌ای خبری بزرگ از شرکت‌های هوش مصنوعی که از اطلاعات آنها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، شکایت کرده‌اند، زیرا برخی به دنبال دریافت هزینه‌ در قبال اینکارهستند.

پس از اعلام محدودیت های جدید توئیتر این شبکه اجتماعی با اختلال مواجه شد و کاربران آن اعلام کردند که امکان مشاهده‌ توئیت‌ها و رفرش کردن تایم‌لاین وجود ندارد و دنبال‌کنندگان آن ها نیز ناپدید شده‌اند که ایلان ماسک در توئیتی ریشه این مشکل را دیتا اسکرپینگ و دستکاری سیستمی اعلام کرد.

ارسال نظر