شناسه خبر : 33110

تولید قارچ به ۲۲۵ هزارتن می‌رسد

تولید قارچ به ۲۲۵ هزارتن می‌رسد

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال با ورود واحد‌های جدید، تولید قارچ به ۲۲۵ هزارتن برسد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی گفت: قیمت کنونی هرکیلو قارچ فله در عمده فروشی ۵۵ تا ۶۰ هزارتومان و خرده فروشی ۶۵ تا ۷۰ هزارتومان است.

به گفته او، سال گذشته ۲۱۰ هزارتن قارچ تولید شد که امسال با ورود واحد‌های جدید در صورت ارتقای صادرات پیش بینی می‌شود که تولید به ۲۲۵ هزارتن برسد.

رجبی ادامه داد: بنابر آمار مواد اولیه قارچ ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته که این نوسانات منجر به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت محصول نهایی شد. هرچند امسال هم قیمت تمام شده ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، اما تصمیمی مبنی بر تغییر قیمت نداریم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ با تاکید بر اجتناب از خرید قارچ کنار جاده گفت: با توجه به آنکه سمی بودن یا نبودن قارچ  تنها با آزمایش قابل تشخیص است، از این رو به افراد توصیه می‌شود که از مصرف قارچ کوهی و جنگلی اجتناب کنند.

او سرانه مصرف قارچ در دنیا را ۴.۵ کیلو اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته سرانه مصرف قارچ در کشور ما به ۲.۵ کیلو رسیده است.

 

ارسال نظر