شناسه خبر : 33037

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از فروش ۴۸ کیلو شمش طلا؛ ۸۸ میلیارد تومان

درآمد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از فروش 48 کیلو شمش طلا؛ 88 میلیارد تومان

فروش خالص شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نیمه نخست سال گذشته به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، ساناز صداقت، این رقم در مقایسه با فروش خالص  2570 میلیارد تومانی این شرکت در نیمه نخست سال 1400 حدود 500 میلیارد تومان رشد داشته است.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال 64 با نام شرکت سهامی خاص تهیه مواد غیر فلزی تاسیس و از همان تاریخ شروع به بهره برداری کرد.

هرچند که نام این شرکت در سال 74 به شرکت تهیه و تولید مواد اولیه فولاد ایران و مجددا در سال 81 به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تغییر یافت.

این شرکت درحال حاضر جزء شرکت های فرعی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

فعالیت اصلی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اکتشافات مراحل گوناگون مواد معدنی و آب های زیرزمینی شامل تمامی عملیات اکتشافی ازجمله تهیه نقشه زمین شناسی و توسعه وبهره برداری از معادن و صنایع معدنی و طراحی ، تجهیز، نظارت و هماهنگی و استخراج معادن سطحی و زیر زمینی است.

گزارش ها نشان می دهند که شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران در نیمه نخست سال گذشته، 48 کیلوگرم شمش طلا تولید کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 46کیلوگرم رشد داشته است.

ناگفته نماند که تولید خاک سرب و روی (انگوران) این شرکت هم درشش ماهه نخست سال گذشته  298.984 تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال ماقبل 155.697 تن کاهش داشته است.

Capture

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نیمه نخست سال گذشته دارایی های ثابت خود را تا مبلغ 462 میلیارد تومان درمقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق ، زلزله و سیل تحت پوشش بیمه قرار داده است.

این شرکت قطعات و لوازم یدکی و موجودی های ساخته شده و درجریان ساخت مجتمع های شرکت را تا مبلغ 114 میلیارد تومان در مقابل خطرات ناشی از آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل و زلزله بیمه کرده است.

ناگفته نماند که در پایان دوره مورد بررسی مقدار 1.891 کیلوگرم و 66 کیلوگرم شمش طلا به ترتیب نزد بانک کارگشایی(متعلق به بانک ملی ایران) و اتاق طلا(مجتمع موته) است که حداکثر تا مقدار 100 کیلوگرم به مبلغ 2.000میلیارد ریال و شمش نقره به مبلغ 172.200 میلیون ریال نزد شرکت بیمه البرز بیمه شده است.

photo_2023-04-17_11-49-58

ارسال نظر