شناسه خبر : 32456

شناسایی ۲۹۷ مداخله گر در امر درمان

شناسایی ۲۹۷ مداخله گر در امر درمان

مدیرکل نظارت و ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی، از شناسایی ۲۹۷ مداخله گر در امر درمان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، شیرین شجاعی، درباره مداخله افراد سودجو مثل آرایشگران در امور درمانی، افزود: چند سال است که برخی افراد سودجو که هیچکدام از آنها دوره‌های آموزشی-پزشکی که زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود را نگذرانده اند با هزینه‌های بسیار کم به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: هرگونه اقدام درمانی و تزریقی از تزریق سرم و آمپول گرفته تا تزریق ژل و بوتاکس باید توسط افراد مورد اطمینان مانند پزشکان متخصص انجام شود زیرا پزشکان متخصص با بافت‌های بدن آشنا هستند و هر اقدامی که منجر به مخاطره انداختن نواحی بدن شود می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد، بنابراین هرگونه فعالیت این چنینی که توسط افراد غیرپزشک انجام شود تخلف است.

شجاعی اضافه کرد: بیماری‌های ایدز و هپاتیت از بیماری‌هایی هستند که به راحتی این افراد می‌توانند به انسان منتقل کنند.

مدیر کل نظارت و ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم نباید به افراد غیر کادر درمان اطمینان کنند زیرا در نهایت خود آنها هستند که از این موضوع آسیب می‌بینند.

وی گفت: مردم می‌توانند از طریق ورود به سایت نظام پزشکی کشور نام و نام خانوادگی پزشکان مورد تائید سازمان را جستجو کرده و اعمال زیبایی خود را دریافت کنند.

شجاعی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی از مهر ۱۴۰۱ تا کنون حدود ۲۹۷ مداخله گر در امر درمان را شناسایی کرده است.

وی بیان داشت: اسامی تمامی افراد متخلف در امر درمان مثل آرایشگرها به معاون درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و تعزیرات استان‌ها ارسال شده است.

شجاعی از مردم تقاضا کرد برای سلامتی خود و خانواده به افراد فاقد صلاحیت و غیر حرفه‌ای برای امر درمان مراجعه نکنند.

ارسال نظر