شناسه خبر : 31963

۸ هزار کیلومتر از راه‌های کشور مشمول نقاط پرخطر می‌شود

۸ هزار کیلومتر از راه‌های کشور مشمول نقاط پرخطر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هشت هزار کیلومتر از راه‌های کشور مشمول نقاط پرخطر می‌شود، گفت: با تجهیز منابع درصدد هستیم تا از بخش مهمی از نقاط پرخطر تا قبل از پایان سال رفع خطر کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا،  «مهرداد بذرپاش» روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم هفدهمین همایش سراسری مدیران راهور فراجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز مورد اشتراک وزارت راه با فراجا ۸۸۰ نقطه است که تلاش ما برای رفع حادثه‌خیزی این نقاط، کاهش ۲۰۰ نقطه پرخطر تا پایان سال است.

وی نصب دوربین‌های نظارتی، اصلاح ترافیکی و آشکارسازی را از جمله اقدامات انجام شده برای رفع خطر این نقاط برشمرد و گفت: برای رفع خطر این نقاط ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در مجموع از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور هشت هزار کیلومتر مشمول این محیط پرخطر می‌شود، این راه‌ها هم مورد تاکید پلیس راه و هم مورد تاکید ما برای رفع حادثه‌خیزی است که با روش‌های مختلف آشکارسازی، اصلاح ترافیکی و نصب دوربین‌های نظارتی باید صورت گیرد.

بذرپاش گفت: در شورای‌عالی حمل و نقل و ایمنی که اخیراً با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد تصمیمات خوبی گرفته شد، رییس جمهور بر اساس گزارش دولت بر تجهیز منابع برای این موضوع مهم تاکید کرد، تصمیماتی گرفته شده که در صدد حل و نهایی کردن آن هستیم تا بتوانیم بخشی را تا قبل از پایان سال و بخشی هم در سال جدید رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار باشد.

وزیر راه گفت: در سازمان راهداری هم برنامه‌های جدیدی داریم، با توجه به اینکه بخشی از سوانح در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد ساختمان‌های راهداری شهرهای مختلف را در حد بضاعت در خدمت ارائه خدمات به مردم قرار داده‌ایم.

با وزارت کشور هم توافق کرده‌ایم شهرداری شهرهای مختلف با تجهیزات و پرسنل آتش‌نشانی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها مستقر شوند تا اگر سانحه آتش‌سوزی خودرو داشتیم بتوانیم کنترل و کمک کنیم.

وزیر راه گفت: همچنین در ۱۰۰ نقطه مختلف جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی کشور به‌ویژه در مجتمع‌های تفریحی برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌ایم تا مردمی که توقف می‌کنند از این برنامه‌های فرهنگی و فراغتی در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

بذرپاش گفت: همچنین کنترل‌های جدی در بخش اتوبوس‌های جاده‌ای را از طریق شرکت‌های مسوول در برنامه داریم. تعداد قابل توجهی دوربین به معابر اصلی اضافه می‌کنیم و نصب این دوربین‌های نظارتی به عنوان ابزار کنترل رفتار پرخطر اولویت فراجا است.

وزیر را و شهرسازی همچنین در مورد کمک به ناوگان حمل و نقل برای تامین لوازم یدکی، گفت: با توجه به اینکه هزینه نگهداری ماشین‌آلات سنگین افزایش یافته در بخش لاستیک، روغن و لوازم یدکی از وزارت صمت درخواست داشتیم تا عید نوروز همکاری بیشتری داشته باشد و در این مسیر یک کمیته مشترک با وزارت صمت تشکیل داده‌ایم.

مسیر رفت آزادراه تهران- شمال بهار ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی هم چنین درباره ساخت باند رفت در قطعه دوم آزادراه تهران- شمال گفت: از چهار قطعه این آزادراه قطعه اول و چهارم در حال استفاده است. مسیر رفت قطعه دوم نیز مراحل پایانی احداث را طی می‌کند و بیشتر هم در انتظار تجهیزات ایمنی، نصب دوربین‌ها و سیستم تهویه است که در حال آماده سازی است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد این آزادراه تونل و پل است که نیاز به تجهیزات و تهویه هوا دارد و در صورت تجهیز تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا حجم زیادی از بار جاده چالوس به این محور منتقل می‌شود.

ارسال نظر