شناسه خبر : 31779

کاهش ۲۱ درصدی آب ورودی به سدهای تهران در سال جاری

کاهش ۲۱ درصدی آب ورودی به سدهای تهران در سال جاری

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی آب ورودی به سدهای تهران در سال آبی جاری، گفت: مخازن سدهای پنج‌گانه تهران با کسری ۸۵ میلیون متر مکعبی نسبت به سال گذشته روبه رو شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا ارسطویی افزود: میزان حجم کل مخازن سدهای استان تهران در حال حاضر ۲۲۵ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته ۳۱۰ میلیون متر مکعب بوده است.

وی ادامه داد: آب ورودی به سدهای تهران در سال آبی جاری با کاهش ۲۱ درصدی روبرو بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر حدود ۱۹ میلیون مترمکعب است که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۳۵ میلیون مترمکعب بوده؛ همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۱۷۸ میلیون مترمکعب سال گذشته به ۱۴۰ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

ارسطویی گفت: حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۱.۳ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۱.۱میلیون مترمکعبی فعلی، ۰.۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و حجم آب سد ماملو نیز از ۶۸ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۴۴ میلیون مترمکعب رسیده و این در حالی است که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با ۶ میلیون متر مکعب کاهش به ۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

ارسطویی در خصوص میزان بارش‌ها نیز ادامه داد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۰۳.۵ میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۱۱۷.۷میلی‌متر بوده است؛ بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن ۱۲.۱درصد و نسبت به بلندمدت ۲۸.۹ درصد کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به این موضوع که خط قرمز وزارت نیرو تامین آب شرب پایدار است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور رعایت الگوی بهینه مصرف در بخش‌های مختلف مصرف امری ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

ارسال نظر