شناسه خبر : 31761

طلای جهانی همچنان صعودی است

طلای جهانی همچنان صعودی است

قیمت طلا جهانی امروز (چهارشنبه) در حالی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا بودند که می‌تواند سرنخ هایی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره ارائه دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۲ درصد افزایش به ۱۸۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۸۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو امروز(چهارشنبه) هستند. بانک مرکزی ایالات‌متحده در ۳۱ ژانویه تا ۳۱ فوریه نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه افزایش داده بود. بازارهای پولی انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده تا ماه می نرخ‌های معیار را به بالای  پنج درصد برساند و در طول سال بالای پنج درصد باقی بماند.

شمش به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما افزایش نرخ‌های بهره جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کم‌رنگ می‌کند. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد شمش با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، ارزان‌تر شود.

بر اساس نظرسنجی روز سه‌شنبه، فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در فوریه بهبود یافت و به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسید. داده‌های دیگر روز سه‌شنبه نشان داد که فروش خانه‌های موجود در ایالات‌متحده در ژانویه به پایین‌ترین سطح در بیش از ۱۲ سال گذشته رسیده است اما سرعت کاهش آن کمتر شده است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱.۸۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۴۳.۶۷ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۳۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

ارسال نظر