شناسه خبر : 31461

قیمت اجاره ویلا و کلبه در ماسال چقدر است؟

قیمت اجاره ویلا و کلبه در ماسال چقدر است؟

ماسال از مناطق سرسبز و زیبای شمال کشور است که در غرب استان گیلان و در مجاورت کوه‌های تالش قرار گرفته است. این منطقه به دلیل طبیعت بکر، قرارگیری در ناحیه مرطوب کوهستانی، داشتن جنگل‌ها، مراتع و ییلاق‌های باشکوه، آبشارهای طبیعی و غارها و آب و هوای معتدل جلگه‌ای، یکی از جاذبه‌‌های طبیعی شمال کشور به‌شمار می‌آید و در همین‌راستا شمار زیادی از مسافران برای فرار از زندگی شهرنشینی و استشمام هوای پاکیزه راهی این دیار می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین، طبیعت ماسال در همه فصول سال دیدنی است، اما طبیعت زیبای آن در ایام نوروز به اوج خود می‌رسد و گردشگران زیادی این خطه سرسبز شمالی را به عنوان مقصد گردشگری برای تعطیلات نوروزشان انتخاب خواهند کرد. البته ممکن است، افراد در زمان سفر به این خطه، در ایام نوروز با مشکل اسکان مواجه شوند، بنابراین برای رفع این مشکل، باید اقامتگاه مورد نظرتان را قبل از حرکت، از یکی از سایت‌های گردشگری معتبر مانند سایت اتاقک اجاره کرده و سفری خاطره انگیز داشته باشید.

بنابراین ما در این بخش شما را بیشتر با شهر ماسال و جاذبه‌های دیدنی‌اش آشنا کرده و در خصوص اقامتگاه‌های مختلف در این خطه زیبا و عوامل موثر بر قیمت هر یک از این اقامتگاه‌ها، مطالب ارزنده‌ای را بیان خواهیم کرد.

درباره شهر ماسال بیشتر بدانیم.

ماسال، شهری ییلاقی است که در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریا واقع شده و پس از رودبار، دومین شهر مرتفع ایران به‌شمار می‌آید. این خطه سرسبز با شهر تالش ۶۰ کیلومتر فاصله داشته و در ۵۵ کیلومتری رشت، مرکز استان گیلان قرار گرفته است. به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و همجواری با کوه‌های تالش هوای این شهر در بیشتر اوقات مه‌آلود است و گویی با سفر به ماسال در میان ابرها قدم گذاشته‌اید.

با این‌که ماسال مساحت بسیار کمی از کشور را به خود اختصاص داده، اما جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری زیادی را در خود جای داده است. از جاذبه های گردشگری ماسال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قلعه کول، النزه، شهرگاه، منطقه ییلاقی درآ، بام سبز در 1 کیلومتری ماسال، آبشار ویوز، آبشار خون، آبشار تولی نسا و آبشار رامینه، غار آویشو، غار چسلی، غار کلچال و غار خندیله پشت، رودخانه خالکایی، پارک ساحلی ماسال، رودخانه مرغک در شاندرمن، ارتفاعات آلاله پشت، دیواره سنگی اسبه ریسه، شنبه بازار، منطقه جنگلی طلاسکوه وآری دول، گردشگاه ریزه مندان، ییلاق شالماء، چلسی بیلگاه دون، اسپی دشت، دشت ویرگاه، رشت پشت، وشنه راه، واشیار، صی فی، اولسبلنگاه، نم نم پشت، خشکه دریا، تلارگاه ملومه بند، مناطق باستانی درخانه، گیله سرا و وردم

حال که با جاذبه‌های گردشگری ماسال آشنا شدیم، به این نکته پی بردیم، برای این‌که از تمام زیبایی‌های آن بهره ببریم و از دیدن همه جاذبه‌های گردشگری‌اش لذت ببریم، باید سفرمان به ماسال را برای اقامتی چند روزه برنامه‌ریزی کنیم. برای این کار هم بهتر است، قبل از سفر با اقامتگاه‌های مختلف ماسال آشنا شوید.

آشنایی با انواع اقامتگاه در ماسال

2

ماسال از شهرهای مسافرپذیری است که هر ساله شمار زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. از این‌رو در این خطه اقامتگاه‌های متنوع و متعددی وجود دارد تا افراد با هر سبک و سلیقه‌ای که دارند و با توجه به بودجه و شرایط‌شان، برای اقامت چند روزه خود در ماسال بهترین انتخاب را داشته باشند.

در این شهر می‌توانید، در اقامتگاه‌هایی مانند هتل‌ها، سوئیت‌ها، هتل آپارتمان‌ها، ویلاها، خانه‌های روستایی، اقامتگاه‌های بومگردی و کلبه‌های جنگلی را انتخاب کرده و  لحظات بسیار خوبی را در کنار دوستان و عزیزانتان داشته باشید. حال برای افراد، ممکن است این سوال مطرح شود که هر یک از این اقامتگاه‌ها چه امکاناتی دارند و برای اقامت روزانه در هر یک از آن‌ها چه مقدار باید هزینه کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، هزینه اجاره ویلا و کلبه ماسال به عوامل بسیار زیادی بستگی خواهد داشت که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

انواع ویلا یا کلبه در ماسال

همان‌طور که می‌دانیم اقامتگاه‌های موجود در ماسال که بیشتر ویلا یا کلبه جنگلی هستند، از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و در واقع همین تنوع در محصول منجر به تفاوت در قیمت‌ها شده است. به‌عنوان مثال قیمتی که برای کلبه‌های جنگلی سوئیسی، ساده و یا درختی می‌پردازید با قیمت آن ارتباط مستقیمی خواهد داشت. در مورد ویلا هم همین امر صدق می‌کند، مثلا ویلا می‌تواند دوبلکس، ساده یا استخردار باشد.

موقعیت جغرافیایی اقامتگاه

از دیگر مواردی که با قیمت اجاره اقامتگاه رابطه‌ای مستقیم داشته، موقعیت مکانی آن است. در واقع هر چه اقامتگاه با جاذبه‌های گردشگری، فروشگاه‌ها و وسایل نقلیه عمومی نزدیک‌تر باشد و در مجموع به این موارد دسترسی بهتر و راحت تری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

ظرفیت ویلا یا کلبه جنگلی

معمولا برای مشخص کردن ظرفیت ویلا یا کلبه جنگلی باید به متراژ آن توجه ویژه داشت. هر چه متراژ اقامتگاه بیشتر باشد، پذیرای تعداد بیشتری از مهمانان بوده و همین امر باعث می‌شود تا قیمت بالاتر به آن تعلق گیرد.

امکانات رفاهی اقامتگاه

علاوه بر موارد ذکر شده، امکانات رفاهی متعددی که برای اقامتگاه در نظر گرفته شده با قیمت اجاره آن رابطه‌ای مستقیم خواهد داشت و به قول معروف هر چه پول بدهید، آش می‌خورید. بنابراین برای بررسی امکانات رفاهی هر ویلا یا کلبه جنگلی و مقایسه آن با دیگر موارد موجود باید موارد متعددی مانند پارکینگ، استخر سرپوشیده یا سرباز، زمین بازی، نوع سرویس بهداشتی و حمام، نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی و امکانات رفاهی آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی را در نظر گرفت.

حتی برای کلبه‌های جنگلی باید مواردی مانند آب، برق و گاز را هم بررسی کرده و در نهایت با توجه به شرایط و نیازهای خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

زمان مسافرت در ایام مختلف سال

از دیگر مواردی که بر روی اجاره اقامتگاه‌ها تاثیر می‌گذارد، زمانی است که شما برای مسافرت انتخاب کرده‌اید. این یک امر بدیهی است که، قیمت اکثر اقامتگاه‌ها در زمان‌های پیک مسافرت، آخر هفته، تعطیلات، ایام نوروز و تابستان افزایش می‌یابد. زیرا در این ایام میزان تقاضای افراد برای مسافرت اضافه شده و همین امر باعث می‌شود تا اجاره اقامتگاه بیشتر شود.

نکاتی برای اجاره اقامتگاه در ماسال

3

حال که با انواع اقامتگاه‌های ماسال و عوامل موثر بر قیمت آن آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا نکاتی را برای اجاره اقامتگاه در ماسال ذکر کنیم.  در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که قبل از حرکت اقامتگاه خود را از سایت اتاقک به صورت آنلاین رزرو کرده تا برای اجاره اقامتگاه در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

در ادامه برای اجاره ویلا ماسال از اتاقک اینجا کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به ماسال در سایت اتاقک شوید. در این صفحه موارد متعددی اقامتگاه معرفی شده است که هر یک از آن‌ها از شرایط و ویژگی‌های مختلفی برخوردارند. بعد از گشتن در میان موارد متعدد و بررسی موقعیت مکانی، ظرفیت، نوع اقامتگاه و هزینه، نوبت به  بررسی امکانات رفاهی آن فرا می‌رسد.

برای این کار هم فقط کافی است بر روی اقامتگاه مورد نظرتان کلیک کرده تا وارد کارت آن شوید. در این بخش کلیه امکانات رفاهی و خدمات اقامتگاه، به همراه تصاویر واقعی، همراه با جزئیات کامل در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد.

هم‌چنین در این قسمت می‌توانید از نظرات مهمانانی که قبلا این اقامتگاه را اجاره کرده‌اند، مطلع شده و امتیازی را که به این اقامتگاه داده‌اند، مشاهده کنید.

 

ارسال نظر