شناسه خبر : 30949

۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار فعال در سراسر کشور وجود دارد

۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار فعال در سراسر کشور وجود دارد

رییس شبکه شتاب‌نگاری با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار فعال در سراسر کشور وجود دارد از خرید ۸۰۰ دستگاه جدید در سال ۹۷ و نصب ۶۰۰ دستگاه تاکنون خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، رئیس بخش شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۵۰۰ ایستگاه شتاب نگاری فعال در سطح کشور وجود دارد که این دستگاه‌ها وظیفه ثبت و رفتارهای رخداد زلزله را برعهده دارند.
 
آقای فرزانگان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته و لرزه خیز تمامی ساختمان‌های بلند و مهم همچنین تأسیسات حیاتی همچون پل‌ها، نیروگاه‌ها، سدها، مجهز به دستگاه شتاب‌نگاری هستند افزود: هم اکنون در کشور ما بی‌شماری از پل‌ها، ساختمان‌ها تأسیسات زیربنایی و مهم پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها مجهز به دستگاه شتاب‌نگار نیستند.
 
فرزانگان گفت: در دولت سیزدهم حدود ۱۵۰ ایستگاه شتاب نگاری جدید در سراسر کشور راه اندازی شد.
وی با یادآوری این مطلب که خرید دستگاه‌های شتاب‌نگار جدید از سال ۹۷ در کشور آغاز شد افزود: از ۹۷ تا کنون ۸۰۰ دستگاه شتاب‌نگار جدید خریداری شد از همان سال تاکنون ۶۰۰ دستگاه نصب شده است. در برنامه است تا در صورت امکان خرید دستگاه‌های جدید یک هزار دستگاه جدید و مدرن برسد.
 
رئیس شبکه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در خصوص امکان ساخت دستگاه‌های شتاب‌نگار در داخل کشور گفت: در حال حاضر کمپانی‌ها و کشورهای محدودی در دنیا این دستگاه‌ها را با دقت و عملکرد بالا تولید می‌کنند و هنوز ایران زمان زیادی برای دستیابی به تکنولوژی یک دنیا برای ساخت دستگاه‌های شتاب‌نگار نیاز دارد.
ارسال نظر