شناسه خبر : 30912

بوئینگ پنج میلیارد دلار ضرر کرد

بوئینگ  پنج میلیارد دلار ضرر کرد

بوئینگ در سال ۲۰۲۲ ضرر خالص پنج میلیارد دلاری را ثبت کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش نتایج مالی، بوئینگ در سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار ضرر خالص به دلیل بی‌ثباتی نیروی کار و مسائل مربوط به اختلال در زنجیره تامین را تجربه کرد.

این سازنده چندملیتی هوافضا مستقر در ایالات‌متحده بیش از ۳.۵ میلیارد دلار زیان ناشی از عملیات برای کل سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

بوئینگ برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، زیان خالص ۶۶۳ میلیون دلاری را شاهد بود و زیان ناشی از عملیات در دوره اکتبر تا دسامبر سال گذشته به ۳۵۳ میلیون دلار رسید.

از سوی دیگر، درآمد برای کل سال ۲۰۲۲ با هفت درصد افزایش به ۶۶.۶ میلیارد دلار و در سه ماهه آخر با جهش ۳۵ درصدی تقریبا به ۲۰ میلیارد دلار رسید.

از آنجایی که صنعت مسافرت خطوط هوایی سال گذشته به شدت از همه‌گیری ویروس کرونا بهبود یافت، بوئینگ اعلام کرد که در سه ماهه چهارم، سفارش خالص ۳۷۶ هواپیما را تضمین کرده که شامل سفارش ۱۰۰ فروند ۷۳۷ مکس و ۱۰۰ فروند هواپیمای ۷۸۷ از خطوط هوایی یونایتد است.

درآمد دفاعی، فضایی و امنیتی بوئینگ برای سه ماهه چهارم ۶.۲ میلیارد دلار بود و افزود که حاشیه عملیاتی ۱.۸ درصد در آن دوره منعکس‌کننده تاثیر مداوم بی‌ثباتی نیروی کار و اختلال در زنجیره تامین است.

دیو کالهون، رئیس و مدیرعامل شرکت گفت: «تقاضا در سراسر مجموعه ما قوی است و ما همچنان بر ایجاد ثبات در عملیات خود و در زنجیره تامین برای انجام تعهدات خود در سال ۲۰۲۳ و پس از آن متمرکز می‌شویم. در حالی که چالش‌ها باقی مانده است اما در موقعیت خوبی و در مسیر درستی برای بازیابی توان عملیاتی و مالی خود قرار داریم.»

قیمت سهام بوئینگ در ساعات قبل از بازار بورس نیویورک حدود دو درصد کاهش داشت.

ارسال نظر