شناسه خبر : 30910

مشکلی برای آبرسانی به روستاهای مناطق سردسیر وجود ندارد

مشکلی برای آبرسانی به روستاهای مناطق سردسیر وجود ندارد

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: علی‌رغم وجود بارش برق و باران، مشکلی برای آبرسانی به روستاهای مناطق سردسیر وجود ندارد و فرایند آبرسانی درحال انجام است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، میثم جعفرزاده با اشاره به اشاره به فرایند جهاد آبرسانی به روستاهای کشور، گفت: سرمای هوا و بارش برف در بعضی از نقاط پروسه جهاد آبرسانی را دچار وقفه کوتاه مدتی کرد اما اکنون کار در حال انجام است و مشکل جدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه خطوط لوله گذاری آب در این شرایط با چالش هایی مواجه شد، اما اجازه تعطیلی کامل کار را ندادیم و اکنون پروژه آبرسانی روستای درحال اجرا است، اظهار کرد: این مساله تنها منوط به روستاهایی بود که دچار برف شدید شدند و در مابقی روستاها با چالشی مواجه نیستیم.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان این که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تاکنون در جهاد آبرسانی هزینه شده گفت: قرار است تا پایان سال به ۱۰۰۰ روستا آبرسانی شود، تا کنون برسانی به ۶۰۰ روستا تمام شده و در ۴۰۰ روستا شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی هستیم.

بودجه ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی

جعفرزاده با بیان اینکه در برخی استان‌ها مانند بوشهر پروژه‌های آبرسانی تا فروردین سال آینده به اتمام می‌رسد و در استان‌هایی که تعداد روستاهای کمی دارند فاز دوم آبرسانی اجرا می‌شود، اظهار کرد: پروژه های روستایی به گونه ای است که باید در ساختار برنامه و بودجه تایید و ساختارهای کاری آن تعیین شود. فعلا اولویت وزارت نیرو روستاهای کد دار و بالای ۲۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه امسال در لایحه بودجه ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای این بخش اختصاص یافت، تاکید کرد: قطعا سال آینده تعدادی زیادی از روستاهای محروم از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

ارسال نظر