شناسه خبر : 30206

دستگاه‌های اجرایی به سامانه مودیان متصل شوند

دستگاه‌های اجرایی به سامانه مودیان متصل شوند

رییس کل سازمان امور مالیاتی بر ضرورت افزایش همکاری دستگاه‌های حاکمیتی به‌ویژه وزارت صمت برای مشارکت دهی جهت اتصال سامانه‏‌های شرکت‌‎ها و سازمان‌های زیرمجموعه خود به سامانه مودیان تاکیدکرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا از سازمان مالیاتی کشور، داود منظور، در هشتمین جلسه‌ کارگروه راهبری سامانه‌ مودیان اظهار داشت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک ابر طرح ملی و فراسازمانی است که اجرای آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه است.

وی بر ضرورت افزایش همکاری دستگاه‌های حاکمیتی به‌ویژه وزارت صمت برای اتصال سامانه‌های شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه خود به سامانه مودیان تاکیدکرد و گفت: سامانه مودیان به سامانه‌های دولتی از جمله سامانه ثامن و سامانه تدارکات متصل است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صمت امضا شده امیدواریم فرایند تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت و سایر زیرمجموعه‌های وزارت صمت تسریع یابد تا مودیان مالیاتی دچار زحمت ارسال اطلاعات از طریق چند سامانه به طور موازی نشوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که مدل پیاده‌سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و اجرای کامل آن در بخش‌های مختلف اقتصادی فرایند دشوار، پیچیده و زمان‌بری است، تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و هدایت کارگروه راهبری این گام مهم برداشته شد و هم اکنون شرکت‌های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول اجرای این قانون شده و استقبال خوبی از اجرای آن داشته‌اند.

وی با بیان این که قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بر اساس اصل اهمیت اجرا می‌شود، افزود: طبق پیشنهادها کارشناسی و ارائه اصلاحیه قانون، به‌تدریج و تا پایان سال آینده کلیه مشمولان ملزم به اجرای این قانون می‌شوند.

در ادامه جلسه، بررسی‌های لازم در خصوص فهرست تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی موضوع‌بند (ش) ماده (۱) آیین‌نامه ماده (۲۶) این قانون صورت گرفت و مقرر شد کارگروهی از کارشناسان اقتصادی، مالی و فنی باهدف بررسی تخصصی نحوه تعرفه‌گذاری برای این شرکت‌ها تشکیل شود.

ارسال نظر