شناسه خبر : 29808

سامانه بارشی تا روز دوشنبه در ۱۵ استان فعال است

سامانه بارشی تا روز دوشنبه در ۱۵ استان فعال است

سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در ۱۵ استان خبر داد و اعلام کرد: کاهش محسوس دما همراه با بارش برف و باران تا دو روز آینده ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیری رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما طی امروز و فردا در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و شمال استان‌های سمنان، تهران، البرز و قزوین بارندگی خواهیم داشت.

فردا دوشنبه نیز در هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات تهران، قزوین، سمنان، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همین شرایط آب و هوایی تکرار خواهد شد.

یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها در هشدار سطح زرد هواشناسی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی همچنین از احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی محلی و محدود در معابر خبر داده است.

سازمان هواشناسی ضمن توصیه بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخ‌بندان و اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو توصیه کرده است.

آمادگی شهرداری و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخ‌بندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز نیز از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

 

ارسال نظر