شناسه خبر : 29786

غذای مردم انگلیس را کم شد

غذای مردم انگلیس را کم شد

نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که افزایش تورم باعث شده تا مردم انگلیس مصرف غذای خود را کم کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که افزایش قیمت مواد غذایی در این کشور که هم‌اکنون در بالاترین میزان در ۴۵ سال گذشته قرار دارد، باعث شده تا در مناطق کمتر برخوردار، مردم غذای کمتری بخرند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که خانوارهای کم‌درآمد بیشترین آسیب را از افزایش تورم در این کشور دیده به گونه‌ای که ۶۱ درصد کل خانوارهای حاضر در مناطق کمتر برخوردار انگلیس مجبور شده‌اند نسبت به سال گذشته غذای کمتری مصرف کنند. در مناطق بیشتر برخوردار هم ۴۴ درصد خانوارها خرید غذای خود را کم کرده‌اند.

دفتر ملی آمار انگلیس همچنین گزارش داده علیرغم آنکه تورم کمی کاهش یافته، اما طی ماه گذشته قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۵ درصد افزایش داشته که بالاترین میزان از سال ۱۹۷۷ تاکنون بوده است.

در حال حاضر شاهد افزایش نگرانی‌ها نسبت به تبعات بالا رفتن قیمت مواد غذایی بر سلامت مردم انگلیس هستیم.

دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده که ۲۳ درصد مردمی که در نظرسنجی آژانس استانداردهای غذایی انگلیس شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که یا وعده‌های غذایی خود را کم کرده‌اند یا به خاطر اینکه نمی‌توانند به اندازه کافی غذا بخرند حجم غذای مصرفی خود کوچک کرده‌اند.

۸۱ درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی آژانس استانداردهای غذایی انگلیس گفته‌اند که نگران هزینه غذا در طول تعطیلات کریسمس هستند.

قیمت اقلام اساسی غذایی از جمله نان در انگلیس طی ماه گذشته افزایش زیادی داشته و شکاف تورم سالانه بین خانوارهای کم‌درآمد و پردرآمد هم در ماه اکتبر به بالاترین میزان در ۱۳ سال گذشته رسیده است.

ارسال نظر