شناسه خبر : 29723

آغاز وادارات واگن خارجی بعد از سال‌ها ممنوعیت

آغاز وادارات واگن خارجی بعد از سال‌ها ممنوعیت

رییس انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی اظهار داشت: برای واردات واگن‌های نو مذاکرات در حال انجام است و اگر به نقطه‌ای برسیم که از محل تولید داخل نیاز ناوگان مرتفع نشود، با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط واردات انجام می‌شود اما به هر حال اولویت ما تامین ناوگان از کارخانه‌های واگن سازی داخلی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، ناصر بختیاری در نشست خبری امروز از آغاز واردات واگن‌های مسافری خبر داد و گفت: سفارش‌هایی از چین و اروپا برای خرید واگن مسافر انجام شده که در مراحل فرآیند خرید هستند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه واردات واگن در چند سال گذشته ممنوع بوده آیا ممنوعیت برداشته شده و چه تعداد واگن وارد خواهد شد، ادامه داد: برای واردات واگن‌های نو مذاکرات در حال انجام است و اگر به نقطه‌ای برسیم که از محل تولید داخل نیاز ناوگان مرتفع نشود، با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط واردات انجام می‌شود اما به هر حال اولویت ما تامین ناوگان از کارخانه‌های واگن سازی داخلی است.

 رییس انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی مسافری افزود : در حال حاضر ١١٠٠ واگن وجود دارد و همچنین ٢٠٠ واگن خدماتی فعال است و نیاز به ٢٠٠ واگن مسافری دیگر در ناوگان وجود دارد .

ارسال نظر