شناسه خبر : 29492

مسیر طلای جهانی کجاست؟

مسیر طلای جهانی کجاست؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود و سرمایه‌گذاران خود را برای تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در پایان روز آماده می‌کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۸۱۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت شمش در روز سه‌شنبه پس از افزایش کمتر از حد انتظار در قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده، به بالاترین حد خود در بیش از پنج ماه گذشته رسید که باعث کاهش نرخ افزایش نرخ از سوی فدرال‌رزرو شد.

قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه نوامبر در بحبوحه کاهش قیمت بنزین و خودروهای فرسوده به سختی افزایش یافت که منجر به کوچک‌ترین افزایش سالانه تورم در نزدیک به یک سال گذشته شد.

تمرکز بازار اکنون به تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ تبدیل شده است. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده در نشست پایانی خود در سال، نرخ‌ها را ۵۰ واحد افزایش دهد.

طلا به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم شناخته می‌شود اما افزایش نرخ بهره تمایل به کاهش جذابیت شمش را دارد زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بانک انگلستان در مورد فشار قابل توجه بر خانوارها و مشاغل به دلیل تورم بالاتر و هزینه‌های استقراض هشدار داد اما گفت که آنها نسبت به قبل از بحران مالی جهانی انعطاف‌پذیرتر هستند.

 اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۱۲.۷۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۶۵ دلار رسید و پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۳۱ دلار و ۱۳ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۹۲۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

 

ارسال نظر