شناسه خبر : 28410

۸۰۰ هزار تن شن‌وماسه و نمک برای راهداری زمستانی خریداری شد

۸۰۰ هزار تن شن‌وماسه و نمک برای  راهداری زمستانی خریداری شد

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از یکم آذرماه شروع می‌شود، گفت که جلسات هماهنگی با مشارکت استان‌هایی که بیشتر درگیر بارش برف و باران هستند برگزار می‌شود تا بتوانیم زمستان بدون دردسری را برای تردد در جاده‌های کشور داشته باشیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، غلام‌عباس بهرامی‌نیا، درباره اقدامات صورت‌گرفته سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای فصل سرما توضیح داد: طرح راهداری زمستانی ما از یکم آذرماه شروع خواهد شد و ۲۲۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر از این راه‌ها، شریانی هستند. در طرح زمستانی، ۱۱۵۰ پایگاه‌ راهداری زمستانی اعم از راهدارخانه‌های ثابت و سیار و استجیاری، بیش از ۹۶۰۰ دستگاه از انواع ماشین‌آلات راهداری و ۱۲ هزار نفر راهدار به خدمت گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و پیش‌بینی‌هایی که سازمان هواشناسی دارد، تمرکز ما بیشتر در مناطق غربی و مستعد بارش‌های بیشتر است. همچنین ۸۰۰ دستگاه هم دوربین نظارت تصویری داریم در مناطقی که باید به‌صورت مستمر رصد شوند؛ ۸۰۰ هزار تن شن‌وماسه و نمک نیز در پایگاه‌های راهداری زمستانی خریداری شده که بیش از ۴۰۰ هزار تن در این پایگاه‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: این‌ها امکاناتی است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همکاران ما در سطح استان‌ها بسیج کردند و استقراشان به صورت ۱۰۰ درصدی از یکم آذرماه انجام خواهد شد و در همین راستا ما باید جلسات هماهنگی را انجام دهیم. این جلسات با مشارکت استان‌هایی که بیشتر درگیر بارش برف و باران و نزولات جوی در زمستان هستند برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا بتوانیم زمستان بدون دردسری را برای تردد در جاده‌های کشور داشته باشیم.

بهرامی‌نیا ادامه داد: لازم است هماهنگی‌هایی نیز با دستگاه‌های امدادی انجام دهیم که به‌زودی جلساتمان برگزار خواهد شد. البته همکاران ما در استان‌ها غالبا این کار را انجام دادند و ما هم در قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل راهداری زمستانی به‌زودی جلساتی برگزار می‌کنیم؛ ساختار نیروی انسانی هم در استان‌ها و ستاد مشخص شده که بتوانیم از طریق تشکیلاتی که وظایف هر شخص به‌طور مشخص در آن معلوم شده، کارها را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح زمستانی تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، البته سازمان راهداری یک طرح نوروزی هم از ۲۵ اسفندماه دارد که با توجه به این طرح نیز، باید اقدامات و کارهای مضاعفی در راستای ارائه خدمات مناسب به کاربران انجام شود.

 

ارسال نظر