شناسه خبر : 26794

نمره ایلتس برای دانشگاه های کانادا جهت اخذ بورسیه چقدر است؟

نمره ایلتس برای دانشگاه های کانادا جهت اخذ بورسیه چقدر است؟

یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار مهاجرت به کشور کانادا، اخذ ویزای تحصیلی است.

دانشگاه‌های معتبر این کشور هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به سمت خود جذب می‌کند. اما اخذ ویزای تحصیلی این کشور کار چندان آسانی نیست و باید شرایط و مدارک لازم را داشته باشید. یکی از شروط مهم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه‌های کانادا، تسلط به زبان انگلیسی است. همانطور که می‌دانید بیشتر مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. این موضوع باعث شده تا دانشجویان برای مهاجرت به این کشور به دنبال اخذ یکی از مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند.

تنها در چند شهر کانادا مردم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، این موضوع می‌تواند گواه اهمیت زبان انگلیسی و گستردگی آن در این کشور باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با آزمون آیلتس، حداقل نمره مورد نیاز برای دانشگاه‌های کانادا و.... را در اختیارتان قرار دهیم.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس(IELTC) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در اکثر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان مقبولیت دارد. این آزمون در بیش از 270 مرکز و در 110 کشور جهان برگزار می‌شود. در صورتی که بتوانید در این آزمون نمره قابل قبولی کسب کنید می‌توانید با آن نسبت به اخذ اقامت کشور کانادا اقدام کنید. آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. این آزمون در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، آکسفورد و هاروارد قابل استناد است.

کلمه IELTC یا International English Testing System  به معنی سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. هر ساله بیش از 5 میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند، این آزمون شامل دو بخش شفاهی و کتبی است. در بخش کتبی که حدود 2 ساعت و 40 دقیقه زمان نیاز دارد مهارت‌های شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در بخش شفاهی که حدود 15 تا 20 دقیقه زمان دارد مهارت گفتاری و صحبت کردن فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد. آزمون شفاهی آیلتس یک هفته قبل از آزمون کتبی برگزار می‌شود.

دو نوع تست آیلتس برای دانشجویان وجود دارد که باید با توجه به نیاز خود در یکی از این دو آزمون شرکت کنند. آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون آیلتس جنرال.

در آزمون آیلتس آکادمیک دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند باید شرکت کنند. البته این آزمون تنها محدود به این دسته از دانشجویان نخواهد بود، دانشجویانی که می‌خواهند در یک حرفه خاص چون دندانپزشکی کار کنند هم باید در این آزمون شرکت کرده و نمره قابل قبولی کسب کنند.

اما آزمون آیلتس جنرال مخصوص کسانی است که می‌خواهند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند. در هر دو آزمون آیلتس دانشجویان باید در بخش‌های listening، reading، writing و speaking  نمره قابل قبولی کسب کنند. در اینصورت مدرک آن‌ها پذیرفته خواهد شد، نمره آژمون آیلتس بین 0 تا 9 است و هر فردی با توجه به سوالاتی که پاسخ داده است در این آزمون نمره کسب می‌کند.

تسلط به زبان در اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چقدر موثر است؟

photo_2022-09-13_00-03-34

یکی از شرایط مهم برای مهاجرت به کشور کانادا، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر آزمون آیلتس یا تافل است. امروزه بیشتر دانشگاه‌ها و موسسات برای ثبت نام از دانشجویان مدرک آیلتس می‌خواهند. تسلط به زبان انگلیسی در نوشتار و گفتار تاثیر بسیاری زیادی روی شانس پذیرش تحصیلی دانشجویان دارد. برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا دانشجویان با شرایط پذیرش مشروط ثبت نام می‌کنند. بدین ترتیب دانشجو باید تا قبل از شروع سال تحصیلی در کلاس‌های آموزش زبان کانادا شرکت کند، در غیر اینصورت پذیرش مشروط آن لغو خواهد شد.

تسلط به زبان انگلیسی در پذیرش دانشجویان به قدری اهمیت دارد که در صورت نداشتن مدرک آیلتس نمی‌توانید ویزای تحصیلی دریافت کنید.

حداقل نمره آیلتس برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چقدر است؟

همانطور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم، سیستم نمره‌دهی آزمون آیلتس از 0 تا 9 می‌باشد. بدین ترتیب افرادی که تسلط بسیار بالایی در زبان انگلیسی داشته باشند باید نمره 8 یا 9 را در این آزمون کسب کنند. برای مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا لازم است که نمره قابل قبولی در آزمون آیلتس کسب کنید، در حال حاضر حداقل نمره در بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا در مقطع کارشناسی حدود 6 است، برای مقاطع تحصیلی بالاتر قطعا به نمره بالاتری در این آزمون نیاز است. در جدول زیر حداقل نمره لازم در هر بخش آزمون آیلتس برای قبولی در 10 دانشگاه معتبر و برتر کانادا ذکر شده است:

اسامی دانشگاه

حداقل نمره در آزمون آیلتس

حداقل نمره در بخش گفتاری

حداقل نمره در بخش شنیداری

حداقل نمره در بخش نوشتاری

حداقل نمره در بخش خواندن

تورنتو

7

6.5

6.5

6.5

6.5

بریتیش کلمبیا

6.5

6

6

6

6

مک گیل

6.5

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

مک مستر

6.5

6

 

 

 

مونترال

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

وسترن

7

6.5

6.5

6.5

6.5

آلبرتا

6.5

5.5

5.5

5.5

5.5

واترلو

6.5

6.5

6

6.5

6

کلگری

6.5

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

بدون محدودیت

اتاوا

6.5

-

-

6.5

-

 

 

 

 

 

سایر شرایط بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟

photo_2022-09-13_00-03-38

با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با شرایط بورسیه تحصیلی کانادا : اگر قصد پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی را دارید، باید بدانید، شرایط برای دریافت هر یک از انواع بورسیه در هر یک از مقاطع متفاوت است. حتی شرایط بورسیه دانشگاه‌های مختلف نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. پس بهتر است خودتان با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مد نظر، شرایط را بررسی کنید اما به طور کلی یک دانشجو برای اخذ بورسیه کانادا باید شرایط زیر را داشته باشد.

● رزومه عالی تحصیلی و نمرات خوب

● مهارت بالا در زبان

● شرکت در برنامه‌های فوق برنامه و تشکلات و اجتماعات مختلف

● نوشتن مقالات علمی و تجربیات تحقیقاتی

کلام آخر

بسیاری از دانشجویان ایرانی به دنبال اقامت تحصیلی دانشگاه‌های کشور کانادا هستند. در میان شروط عنوان شده برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، تسلط به زبان انگلیسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مدرک آیلتس زبان انگلیسی در اخذ ویزای تحصیلی به قدری اهمیت دارد که در صورت نداشتن این مدرک یا نداشتن حداقل نمره مورد نیاز، ویزای تحصیلی فرد ریجکت خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با مدرک زبان انگلیسی و حداقل نمره مورد نیاز در دانشگاه‌های کشور کانادا را در اختیارتان قرار دهیم. علاوه بر این موضوع اگر برای اپلای دانشگاه‌های کانادا به دنبال نمونه ایمیل انگلیسی به استاد هستید می‌توانید به بلاگ منتشر شده در رابطه با این موضوع در وب‌سایت کن اپلای مراجعه کنید.

 

 

 

ارسال نظر