شناسه خبر : 26634

کدام رستوران های شیراز موسیقی زنده دارند؟

کدام رستوران های شیراز موسیقی زنده دارند؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر، یافتن مکان مناسب برای غذا خوردن است و این در مورد وعده‌های غذایی، قیمت غذا، محدودیت‌های غذایی و ویژگی‌های رستوران به اولویت‌های شما بستگی دارد. شیراز به عنوان یک شهر توریستی، علاوه بر آب‌وهوای خوب، به غذاهای لذیذش نیز معروف است. رستوران‌های شیراز، مکان‌هایی پر از رنگ و نور و موسیقی زنده دلچسب! داشتن فضایی گرم، صمیمی و دلنشین وجه تمایز عمده رستوران‌های شیراز با شهرهای دیگر است. علاوه بر این، در شهر شیراز، اکثر رستوران‌ها دارای خدمات در فضای باز هستند. در این مقاله از سفر مارکت قصد داریم ۸ رستوران معروف، محبوب و پر رونق شیرازی که موسیقی زنده دارند را معرفی می کنیم.

۱- رستوران هفت خوان

شاید برایتان سوال باشد که خان به چه معناست؟ باید بگوییم که خان در لغت فارسی یعنی سفره. رستوران هفت‌خوان یا ۷ سفره به معنی این است که شما یک ست کامل غذا در آنجا دارید. بسیاری از افراد می‌گویند سفر شیراز بدون رفتن به این رستوران، سفر جذابی نیست!

رستوران باشکوه هفت‌خوان نزدیک مکان‌های معروفی مثل دروازه قرآن و مهم‌ترین هتل‌ های شیراز مثل هتل بزرگ شیراز و هتل رویال شیراز قرار دارد. این رستوران دارای ۵ رستوران متنوع و ۲ کافی شاپ است و هر طبقه به یک رستوران خصوصی اختصاص دارد. در حقیقت، اگر شما فردی هستید که عاشق کباب یا غذاهای سنتی هستید، یا اگر گیاهخوار هستید، یا چنانچه طرفدار غذاهای دریایی هستید، یا دلتان می‌خواهد غذاهای فست‌فودی را انتخاب کنید، چندان اهمیت ندارد، زیرا این رستوران تمام این موارد و بیشتر از آن را به شما ارائه می‌دهد. تمام آنچه شما از غذا می‌خواهید در اینجا قرار دارد.

در این رستوران،‌ همیشه موسیقی زنده پخش می‌شود و محیطی گرم و پرسنلی صمیمی دارد. به علاوه هفت‌خوان فضایی باز با چشم‌انداز زیبایی از شهر و دروازه قرآن دارد.

قیمت‌های وعده‌های غذایی در هفت‌خوان کمی بالاست. مسلما زمانی که شما می‌خواهید به همچنین رستوران باامکاناتی مراجعه کنید، باید کمی خرج کنید. اما این را هم بگوییم که معمولا حجم غذاها دونفره است و ارزش امتحان کردن را دارد.

photo_2022-09-07_12-47-42

 

 

۲- رستوران سنتی صوفی

رستوران سنتی صوفی یکی از باقدمت‌ترین رستوران‌های شیراز است. این رستوران بیشتر از دو دهه است که به گردشگران و مردم محلی خدمات می‌رساند. رستوران معروف و اصلیل صوفی در بین بسیاری از توریست‌های خارجی و ایرانی شهرت دارد.

سبک معماری رستوران در گذشته قاجاری بود، اما در سال ۱۳۸۳ دکور آن را به سبک معماری زندیه تغییر دادند.

اگر پرواز تهران شیراز را تهیه کردید، رستوران صوفی پس از بازدید از باغ عفیف آباد در حالی که از هوای تازه باغ لذت برده‌اید، گزینه مناسبی برای صرف غذا و تکمیل روز شماست. جدای از کیفیت غذا، فضای رستوران و معماری آن باعث می‌شود که تجربه را بیش از پیش دوست داشته باشید و هر بار که به شیراز سفر می‌کنید شما را متقاعد می‌کند که از آن دیدن کنید.

منوی رستوران صوفی بسیار متنوع است، اما پیشنهاد طلایی ما به شما کلام پلو شیرازی است، ناگفته نماند نان تازه پخته شده رستوران که یکی از خوشمزه‌ترین قسمت های غذا است. موسیقی زنده‌ای که در این رستوران پخش می‌شود،‌ یکی از دلایلی است که حتما باید به آن مراجعه کنید.

 

۳- خانه سنتی پرهامی

رستوران پرهامی یک رستوران زیبا و سنتی است که در خانه‌ای قدیمی در کوچه‌های محله‌های قدیمی شیراز قرار دارد. این خانه در واقع یک عمارت کوچک قدیمی است که امروزه تبدیل به یک رستوران سنتی شده است.

برخلاف اقامتگاه‌ها و رستوران‌های لاکچری و مدرن، روح زندگی سنتی و هنری در این خانه جاری است. درست مثل احساس خوب رفتن به خانه مادربزرگ! اگرچه نزدیک به ۲۰۰ سال از ساخت خانه پرهامی می گذرد، اما این مکان اخیراً درهای خود را به روی مهمانانی که طرفدار سادگی هستند گشوده است.

حیاط زیبا با حوض کوچک فیروزه‌ای، آبنما در وسط آن، ماهی قرمز در آبش، آواز پرندگان و موسیقی زنده سنتی، پنجره‌های قدیمی و البته بوی معطر غذاهای شیرازی و شکوفه‌های بهار نارنج، چیزهایی است که در خانه پرهامی تجربه خواهید کرد. از آنجایی که این خانه در بخش تاریخی شهر شیراز قرار دارد، می‌توانید با قدم زدن در اطراف خانه پرهامی از جاذبه‌های معروف شیراز مانند بازار وکیل، مسجد وکیل و شاه چراغ دیدن کنید.

هر روز چهار غذای مختلف در این رستوران زیبا سرو می‌شود. اگر بعد از رزرو هتل سفرمارکت، قصد سفر به این رستوران را داشتید قبل از مراجعه برای رزرو با پرسنل آن تماس بگیرید.

 

۴- رستوران شارزه

اگر در شیراز به دنبال یک رستوران سنتی دیگر که موسیقی زنده داشته باشد هستید، به شما رستوران شرزه را معرفی می‌کنیم. یکی از مزایای مهم این رستوران معروف شیرازی این است که به هتل زندیه نزدیک است. شما به دیدن بازار وکیل و حمام وکیل می‌روید و بعد از آن می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه را در این رستوران پرآوازه نوش جان کنید.

شارزه یک رستوران سنتی است و موسیقی زنده که در آنجا پخش می‌شود بیشتر شامل آهنگ‌های سنتی و کلاسیک است. قیمت‌ها وعده‌های غذایی در شارزه کمی بالاست، اما کیفیت غذای اینجا دقیقا مطابق پولی است که پرداخت می‌کنید. کباب لاری، باقالی پلو، کشک بادمجان و کباب ماهی از جمله غذاهایی است که مشتریان کیفیت آنها را در رستوران شرزه تایید کرده‌اند.

 

۵- رستوران سنتی باغ شاپوری

خانه باغ شاپوری از بناهای قدیمی شیراز است که معماری بسیار جالب توجهی دارد و رستوران سنتی شاپوری نیز در این مجموعه واقع شده است. بهترین غذاهای ایرانی را می‌توانید در رستوران شاپوری که ساختمان آن متعلق به دوره پهلوی است میل کنید. طراحی این رستوران سنتی است و همیشه موسیقی زنده در آن پخش می‌شود. این ویژگی‌ها محبوبیت رستوران شاپوری را در بین مردم شیراز و گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، دو چندان کرده است.

این رستوران همچنین دارای یک قسمت نشیمن دلپذیر در فضای باز است که می‌توانید برای شام یا ناهار خود پشت یکی از میزهای این فضا بنشینید و از غذای خود لذت ببرید. نگران پارکینگ نباشید، زیرا یکی از امکانات رستوران عمارت شاپوری داشتن پارکینگ است.

 

۶- رستوران باغ راز

یکی دیگر از محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز، باغ راز است. این رستوران در قسمت شمال شهر و در محله خوش آب‌وهوای قصرالدشت واقع شده است. محیط رستوران زیبا، سرسبز و نشاط‌آور است. سرسبزی فضا به هر انسانی حس طراوت و شادابی می‌دهد. این مجموعه هم فضای داخلی مناسبی دارد وهم فضای بیرونی و روف گاردن فوق‌العاده‌ای دارد. در هر گوشه از این مجموعه، منظره و محیطی فوق‌العاده خواهید دید.

اگر با بلیط قطار تهران شیراز راهی این شهر زیبا هستید،‌ باید بگوییم قسمت‌های مختلف مجموعه شامل سالن ارکیده با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، باغ غذاخوری سپیدار با غذاهای اصیل ایرانی و محلی، رستوران جداگانه روف گاردن با غذاهای ایرانی و فست فود و در نهایت کافی شاپ به نام ترنج است.

چمنزارهای سبز، درختان بلند باغ و موسیقی زنده‌ای که پخش می‌شود، حسی دلپذیر را برای مهمانان تداعی می‌کند. کیفیت غذا، برخورد مناسب پرسنل، چشم انداز زیبا و به نوعی قیمت بالا از دیگر ویژگی‌های این باغ است.

 

۷- رستوران سنتی کته ماس

شیراز در اکثر روزهای سال شلوغ است و رستوران کته ماس نیز به دلیل قرار گرفتن در یکی از مناطق گردشگری شهر در همین وضعیت قرار دارد. این سفره‌خانه سنتی نیز در دسترس‌ترین نقطه شیراز که چهارراه نمازی است، قرار دارد؛ یعنی از هر نقطه ای از شیراز می‌توانید به رستوران کته ماس ​​دسترسی داشته باشید.

کته ماس یک رستوران کاملا ایرانی از نظر دکوراسیون، منوی غذا و لباس پرسنل است که همه مطابق سنت اصیل ایرانی است. غذاها را به طور سنتی در سینی‌های بزرگ استیل و ظروف مسی سرو می‌کنند.

وقتی وارد این رستوران می‌شوید از در چوبی کوچکی عبور می‌کنید و پس از پایین آمدن از یک پله باریک هیجان‌انگیز به سالن بزرگی با فضایی شاد و سنتی خواهید رسید. در رستوران کته ماس ​​همیشه موسیقی زنده اجرا می‌شود.

 

photo_2022-09-07_12-47-51

 

۸- رستوران بوفه امیران

امیران یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های شیراز است که طراحی بسیار باشکوه و شاهانه‌ای دارد. فضای رستوران خیلی بزرگ نیست اما کادری مجرب و مشتری‌مدار دارد. امیران اولین بوفه رستوران با اتاق نگهداری از کودکان در جنوب ایران است که یکی از ویژگی‌های خاص این رستوران است. امیران دو منوی ناهار و شام دارد که هر دو متنوع هستند. سرو غذا در این رستوران فقط به صورت بوفه و سلف سرویس نیست و می‌توانید سفارش دهید.

البته این رستوران مدرن در کنار منو بوفه پیش‌غذای بی‌نظیری دارد که شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، سالاد، دسر، ترشی، تنقلات و غذاهایی مانند سوپ و کشک بادمجان است. منوی ناهار رستوران مملو از غذاهای ایرانی است و منوی شام علاوه بر آن شامل تعداد زیادی غذاهای بین‌المللی است. منوی صبحانه و بوفه نیز از ویژگی‌های محبوب امیران است. موسیقی زنده رستوران مجلل امیران بی‌نظیر است و خواننده‌های خوبی دارد.

نکته قابل توجه دیگر این است که برخلاف بسیاری از رستوران‌ها، در امیران سرآشپزها برای تزیین و طراحی ظروف وقت می‌گذارند و در نهایت با یک غذای شگفت‌انگیز مواجه می‌شوید.

 

ارسال نظر