شناسه خبر : 25004

غرق شدگی در استان مرکزی ۲ برابر افزایش یافت

غرق شدگی در استان مرکزی ۲ برابر افزایش یافت

شمار جان باختگان ناشی از غرق شدگی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با گذشت چهار ماه از سال و آغاز فصل گرم و استقبال مردم به خصوص جوانان از حضور در مناطق گردشگری به خصوص سدها و رودخانه ها، آمارها نشان می‌دهد موارد غرق شدگی در استان ۲ برابر افزایش یافته که نیاز است خانواده ها نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان خود داشته باشند.

 
«محمد پروهان» افزود: افزایش ۲ برابری جان باختگان غرق شدگی زنگ خطری را به صدا درآورده که نیاز است مسئولان و خانواده ها، توجه و نظارت بیشتری بر چگونگی تفریح جوانان و نوجوانان خود داشته باشند.
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: افراد غرق شده در سال جاری جوانان و نوجوانان در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که در سدهای استان اقدام به شنا کرده و به علت نداشتن مهارت در شنا، جان باخته‌اند.
 
پروهان افزود: به مردم و خانواده‌ها توصیه می‌شود از شنا در محل‌هایی که با تابلو «شنا ممنوع» معرفی شده است و عمق نامشخصی دارند خودداری کنند و فقط در محل‌های مجاز مانند استخر با حضور غریق نجات که امکان امدادرسانی است از این تفریح مفرح لذت ببرند.
 
وی اظهار داشت: نامشخص بودن عمق آب در برخی کانال، سدها و آبگیرها حتی برای افراد ماهر در فن شنا خطرناک است و نباید جوانان و نوجوانان با ریسک جان خود را به خطر اندازند.
 
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: برای کاهش آمار غرق شدگان لازم است برنامه تدوین شود و حصارکشی کانال‌ها، سدها و نصب تابلو شنا ممنوع مدنظر قرار گیرد.
 
پروهان افزود: وزارت نیرو و شهرداری‌ها می‌توانند با در اختیار قرار دادن امکانات شنا، در این زمینه کمک بسیاری کنند و می‌توان با استقرار نیروهای سیار در کنار رودخانه‌ها و هشدار به خانواده‌ها آمار غرق شدگی را کاهش داد.
 
استان مرکزی دارای ۳۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۳۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.
ارسال نظر