شناسه خبر : 24915

کمبود نیروی پرستاری به ۱۰۰ هزارنفر رسید

کمبود نیروی پرستاری به ۱۰۰ هزارنفر رسید

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با عنوان این مطلب که تاکنون کار پژوهشی در رابطه با نیاز مراکز درمانی کشور به پرستار مرد انجام نشده است، گفت: حدود ۲۵ درصد گروه پرستاری را آقایان تشکیل می دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد میرزابیگی، افزود: تاکنون بررسی معناداری در ارتباط با کمبود پرستار مرد در کشور صورت نگرفته و باید یک کار پژوهشی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، گفت: در حدود ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در بخش‌های دولتی، خصوصی و… داریم که می‌بایست این تعداد تخت ضرب در ۲.۵ گروه پرستاری شود.

میرزابیگی ادامه داد: واقعیت امر این است که با کمبود شدید پرستار در کشور مواجه هستیم و باید برای رفع کمبود نیروی پرستاری، تدبیر شود.

وی با عنوان این مطلب که با کمبود حداقل ۱۰۰ هزار نیروی پرستاری مواجه هستیم، افزود: با توجه به تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور، کمتر از ۱۴۰ هزار گروه پرستاری داریم که خیلی کم است.

میرزابیگی گفت: ۱.۸ نیروهای پرستاری را افراد دانشگاهی و ۷ دهم را نیروهای غیر حرفه‌ای تشکیل می‌دهند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با عنوان این مطلب که به ازای هر تخت بیمارستانی باید ۲.۵ نفر نیروی پرستاری داشته باشیم، افزود: حدود ۷۵ تا ۸۰ پرستاران ما خانم هستند.

ارسال نظر