شناسه خبر : 24737

۴۳ درصد از آمار متوفیان تصادفات تهران مربوط به بزرگراه‌ها

۴۳ درصد از آمار متوفیان تصادفات تهران مربوط به بزرگراه‌ها

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۳ درصد از آمار متوفیان حوادث و تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها و جا‌هایی که احتمال حضور عابران پیاده در آنجا کمتر است، اتفاق می‌افتد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رابعه جوانبخت با اشاره به تردد‌های ناایمن عابران پیاده در بزرگراه‌ها گفت: عابران پیاده در بزرگراه‌ها نباید تردد نمایند، اما متاسفانه رتبه اول تصادفات شهر تهران به بزرگراه‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی افراد سالمند برای خرید، صبح زود از منزل خارج می‌شوند که در آن موقع نور و روشنایی خوب نیست و بحث مهم در تصادفات عابران پیاده خوب دیده شدن این افراد توسط رانندگان است.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: وقتی تصادفی اتفاق می‌افتد، راننده می‌گوید که عابر پیاده را ندیده است و وقتی که با وی برخورد کرده متوجه حضور او شده است؛ این در حالی است که آن عابر پیاده فکر می‌کند که دیده می‌شود؛ ولی وقتی در جایگاه راننده قرار می‌گیرید، متوجه می‌شوید که به علت انعکاس نور‌هایی که وجود دارد، عابر پیاده در نقطه‌ای قرار گرفته که توسط راننده به صورت کامل رویت نشده است.

وی افزود: تردد‌های عرضی ناایمن یکی از عوامل بروز تصادفات عابران پیاده است، این در حالی است که همه امکانات در آن محل برای تردد عابر نصب و اجرا گردیده است و عابران باید تردد خود را از روی پل‌های عابر پیاده انجام دهند، اما در برخی مواقع شاهد پریدن عابرپیاده از روی گاردریل‌ها برای تردد از عرض بزرگراه هستیم.

سرهنگ جوانبخت گفت: عوامل راهور وقتی در صحنه تصادف حاضر می‌شوند و علت‌های وقوع تصادف را بررسی می‌کنند و یک سری زنجیره‌های علل‌ها را به یکدیگر وصل می‌کنند، برخی اوقات به این نتیجه می‌رسند که عابر پیاده‌ای که در فاصله ۵۰ تا ۱۵۰ متری یک پل که برای تردد وی در نظر گرفته شده، تردد عرضی را انتخاب کرده و تصادف می‌کند، در واقع عابر پیاده مقصر است.

وی در پایان به عابران پیاده توصیه کرد: با اتخاذ یک تصمیم درست و به موقع از تصادفات جلوگیری کرده و وقتی گذرگاه عابر پیاده ایمن وجود دارد، از آن استفاده کنند و تردد ایمن و با آرامش را انتخاب نموده که بهترین انتخاب است.

ارسال نظر