شناسه خبر : 24305

‌‏ ۵ فروند شناور مسافران جام جهانی را از کیش به بندر حمدجابه جا می‌کند

‌‏ ۵ فروند شناور مسافران جام جهانی را از کیش به بندر حمدجابه جا می‌کند

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: براساس مذاکراتی که با طرف‌های قطری انجام شد ‎‏ ۵ فروند شناور در ایام جام جهانی در قطر از مبدا جزیره کیش به بندر حمد، مسافران را جا به جا می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، مسعود پل مه، افزود: با توجه با اینکه پیشینه جا به جایی مسافر در سواحل ایران از مدت‌ها قبل وجود داشته و به همان تناسب تعداد زیادی شناور برای چنین فعالیتی در اختیار بخش خصوصی است، می‌توان در حوزه حمل مسافر از مبادی بندری ایران به مقاصد بندری قطر، شمار زیادی از مسافران را جذب کنیم.
وی گفت: ۱۰ فروند کشتی حمل مسافر بین المللی در کلاس‌های کاتاماران و کروز هم در اختیار بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع امکان خرید، ساخت و واردات کشتی وجود دارد، افزود: اگر سیاست کلان برای جذب توریست دریایی داشته باشیم امکان خرید شناور‌های کروز برای سفر‌های دریایی بلند مدت که در زمره فعالیت‌های درآمدزا و پویاست و در تمام دنیا متداول است هم می‌توان داشت.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درباره اقدامات انجام شده برای استفاده از ظرفیت بازی‌های جام جهانی نیز گفت: سعی کردیم با تشکل‌های بین المللی که هم ردیف ما در منطقه هستند به ویژه قطر مذاکراتی داشته باشیم و توانمندی‌های لجستیکی و سخت افزاری خود را ارائه بدهیم.

وی افزود: با شرکت‌هایی که خدمات مسافری ارائه می‌دهند، مذاکراتی با شرکت‌های داخلی داشتیم که این ارتباطات موجب شده برای استفاده از ظرفیت‌ها به یک زمان بندی خوبی برسیم که انتظار داریم در مرحله اجرا مشکلی پیش نیاید و با حمایت دولت بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

ارسال نظر