شناسه خبر : 23268

علائم سردرد پس از بی‌حسی نخاعی چیست؟

علائم سردرد پس از بی‌حسی نخاعی چیست؟

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد بعد از بی‌حسی نخاعی، عمدتاً در ناحیه پیشانی یا پس سری بوده و معمولاً با نشستن و ایستادن تشدید می‌شود و با دراز کشیدن بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل ازایسنا، نوشین یمانی، در رابطه با سردرد بعد از بی‌حسی نخاع، اظهار کرد: بعضی از بیماران پس از بی‌حسی نخاعی به ویژه برای زایمان، سردرد را تجربه می‌کنند که این عارضه عموماً به خاطر پاره شدن دورا یا سخت شامه و نشت مایع مغزی نخاعی است.

وی با بیان اینکه سردرد بعد از بی‌حسی نخاعی، عمدتاً در ناحیه پیشانی یا پس سری بوده و طی ۷۲ ساعت بعد از عمل آغاز می‌شود، افزود: این سردرد معمولاً با نشستن و ایستادن تشدید می‌شود و با دراز کشیدن بهبود پیدا می‌کند.

این متخصص با بیان اینکه سردرد بعد از بی‌حسی نخاعی معمولاً خود محدود است و طی ۲ تا ۱۵ روز برطرف می‌شود، تصریح کرد: علائم همراه این نوع سردرد عبارتند از تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، وزوز گوش، سفتی گردن، درد پشت و تغییرات بینایی. این نوع سردرد در خانم‌های جوان به ویژه اگر سابقه سردرد قبلی دارند، شایع‌تر است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با درمان سردرد بعد از بی حسی نخاعی، خاطرنشان کرد: استراحت در حال درازکش، بستن شکم‌بند، مصرف قهوه و نسکافه، نوشیدن مایعات فراوان، کافئین‌ خوراکی و وریدی، مصرف کوتاه‌مدت داروهای ضددرد و ضدتهوع، سرم تراپی، بلوک عصبی، تزریق خون بیمار نزدیک محل نشت مایع مغزی نخاعی از جمله درمان این نوع سردرد است.

 

ارسال نظر