شناسه خبر : 23176

اخاذی اینستاگرامی از بانوان با انتشار تصاویر خصوصی

اخاذی اینستاگرامی از بانوان با انتشار تصاویر خصوصی

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی خبر داد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شاکیه به همراه اخاذی از وی می‌کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خصوصی اش با درج شماره تلفن همراه وی در اینستاگرام، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی و پی جویی تخصصی پرونده، متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی، از این متهم سایبری تحقیقات پلیسی صورت پذیرفت؛ این مجرم سایبری هدف خود را از این کار، کسب درآمد از طریق اخاذی از خانم‌هایی که به راحتی تصاویر شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند بیان داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: اعتماد شهروندان به فضای مجازی و انتشار تصاویر شخصی و خصوصی با هر عنوانی اعم از مدل تبلیغات شرکت‌های طراحی لباس گرفته تا بانوانی که در صفحات شخصی خود اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی از مسافرت و تفریحات و زندگی روزمره خود نموده اند، راه انجام هرگونه اعمال مجرمانه برای برخی از کلاهبرداران و افراد سودجو باز می‌کند.

رئیس پلیس فتا به متخلفان فضای مجازی هشدار داد و گفت: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی اقدام به اخاذی می‌کنند، برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

سرهنگ سلطان آبادی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان بهره‌مند شوند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی خود استفاده نمایند.

ارسال نظر