شناسه خبر : 22025

مصرف کنندگان آووکادو ۱۶ درصد کمتر دچار بیماری های قلبی می شوند

مصرف کنندگان آووکادو 16 درصد کمتر دچار بیماری های قلبی می شوند

نان تست آووکادو به صبحانه مورد علاقه افراد سالم و دارای تناسب اندام تبدیل شده است و اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد انتخاب آن ممکن است از سلامت قلب هم محافظت کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه هاروارد آمریکا دریافتند افرادی که دو بار در هفته نصف آووکادو می‌خورند در مقایسه با افرادی که هرگز این میوه را نمی‌خورند یا به ندرت از این میوه استفاده می‌کنند، ۱۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و ۲۱ درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند.

«لورنا پاچکو»، محقق ارشد این مطالعه، در این باره گفت: «این مطالعه شواهد بیشتری ارائه می‌کند که مصرف چربی‌های غیراشباع گیاهی می‌تواند کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد و یک جز مهم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در جمعیت عمومی است.»

پاچکو هشدار داد که این نوع مطالعه مشاهده‌ای نمی‌تواند به طور قطع ثابت کند که خوردن آووکادو خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، فقط ممکن است ارتباطی وجود داشته باشد.

آووکادو سرشار از فیبر غذایی، چربی‌های غیراشباع مانند چربی‌های مونواشباع نشده (چربی‌های سالم) و سایر اجزایی است که با سلامت قلب و عروق مرتبط است.

پاچکو گفت آووکادو می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد، اما مطمئناً به خودی خود یک ماده خوراکی جادویی نیست.

برای این مطالعه، محققان اطلاعاتی را در مورد بیش از ۱۱۰ هزار مرد و زن که در مطالعه شرکت کرده بودند، جمع آوری کردند.

در طی بیش از ۳۰ سال پیگیری، بیش از ۹۱۰۰ شرکت کننده مبتلا به بیماری قلبی و بیش از ۵۲۰۰ نفر دچار سکته مغزی شدند.

این مطالعه همچنین نشان داد که جایگزینی نصف وعده روزانه مارگارین، کره، تخم مرغ، ماست، پنیر یا گوشت‌های فرآوری شده با همان مقدار آووکادو، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را ۱۶ تا ۲۲ درصد کاهش می‌دهد.

محققان خاطرنشان کردند که جایگزینی نصف وعده آووکادو در روز به جای روغن زیتون، آجیل یا سایر روغن‌های گیاهی هیچ فایده دیگری را نشان نداد.

ارسال نظر