شناسه خبر : 19860

امیکرون چه نشانه‌هایی در واکسینه‌شده‌ها دارد؟

امیکرون چه نشانه‌هایی در واکسینه‌شده‌ها دارد؟

پزشکان، نشانه‌های امیکرون در افراد واکسینه‌شده را کشف کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، همه‌گیرترین نشانه‌ها می‌توانند نشانه‌ای از بیماری با سویه اومیکرون ویروس کرونا باشند. پزشکان می‌گویند که باید دنبال چه چیزی باشید، حتی اگر فرد واکسینه شده باشد.

معلوم می‌شود که امیکرون روی افراد واکسینه شده به روش خاصی عمل می‌کند! و برخی علائم فقط در کسانی ظاهر می‌شوند که قبلا دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دمای بالا، از دست دادن چشایی و بویایی در جای خود محفوظ هستند. این نشانه‌ها همچنان می‌گویند که وقت قرنطینه است؛ اما علائم جدیدی نیز وجود دارند که باید حتما به آن‌ها توجه کنید.

اپیدمیولوژیست‌های (همه‌گیرشناس‌های) انگلیسی هشدار می‌دهند برای کسانی که در این یک سال و نیم واکسینه نشده‌اند، آبریزش بینی نیز به این علائم همیشگی اضافه شده است. اگر بینی شما گرفتگی دارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با وجدان راحت آزمایش دهید و قرنطینه شوید.

اگر فردی قبلاً واکسینه شده باشد، باید درباره از دست دادن اشتها و حالت تهوع نیز مراقبت کنید. اگر قبلاً برای مسمومیت غذایی معمول بود، حالا این‌ها علائمی هستند که واکسن و امیکرون با یکدیگر، موجب آن می‌شوند.

علاوه بر این، در مطالعه دیگری مشخص شده است که باید به این موضوع توجه کنید، زیرا حتی دو دُز واکسن Pfizer (فایزر) و Moderna (مدرنا) زدن نیز احتمال ابتلا به بیماری امیکرون را رد نمی‌کنند.

یک مطالعه نشان داده است که اگر بیش از شش ماه پیش، این واکسن‌ها تزریق شده باشند، کارایی ندارند؛ اما تقویت کننده، ۹۰٪ از شرکت کنندگان در آزمون را محافظت می‌کند.

بنابراین، دانشمندان انگلیسی به مطالعه امیکرون ادامه دادند و دوباره اظهار داشتند که واکسیناسیون مطمئن‌ترین روش برای محافظت در برابر بیماری است؛ شاید کمی اشتهای خود را از دست بدهید، اما از رفتن به بخش مراقبت‌های ویژه و تنفس مصنوعی، محافظت می‌کند.

ارسال نظر