شناسه خبر : 15527

معرفی کتاب‌های زبان انگلیسی

معرفی کتاب‌های زبان انگلیسی

شاید برای بیش‌تر شما این سوال پیش آمده که از چه زمانی برای کنکور بخوانید؟ راهنمایی؟ دبیرستان؟

اول این که برای کنکور زمان زیادی باید وقت بگذارید و نکته بعدی این که با کیفیت بخوانید. نقطه مشترک همه ی رتبه های برتر کنکور ساعات مطالعه بالا بوده است.

اولین نکته مهم در رابطه با کنکور برنامه ریزی صحیح است، شما باید یک برنامه ریزی خوب انجام دهید و با توجه به آن درس بخوانید. سپس با نحوه ی صحیح مطالعه آشنا شوید تا بدانید که هر درسی را چگونه باید خواند و بعد این که کتاب های تستی و کمک آموزشی نیز تهیه کنید تا با سوالات کنکور آشنا شوید و خودتان را در فضایی شبیه به کنکور تصور کنید و بتوانید در آزمون سراسری کنکور زمان خود را مدیریت کنید. در کنکور سراسری درس های عمومی نیزبه اندازه درس های تخصصی اهمیت دارند، یکی از مهم ترین درس های عمومی زبان انگلیسی است که شما با مطالعه ی این درس می توانید به درصد بالایی در این درس برسید.‌

در ادامه با ما همراه باشید تا با چند منبع تستی زبان انگلیسی آشنا شوید.

کتاب ماجراهای من و درسام، زبان انگلیسی دوازدهم :

این کتاب از سری کتاب های انتشارات خیلی سبز می باشد که شامل درسنامه و تمرین های آموزشی کامل از لغات، مکالمه، گرامر، درک مطلب، نمونه سوال های امتحانی همراه با پاسخ نامه تشریحی است.

کتاب نردبام، زبان انگلیسی کنکور :

مولفین این کتاب آقایان حمید خزایی و دکتر ابوطالب بیگ محمدی هستند که در ۴۲۹ صفحه نگارش شده است.

این کتاب یکی دیگر از کتاب های  تستی و کمک آموزشی از سری کتاب های خیلی سبز می باشد. شامل درسنامه ی ساده و روان، قواعد و گرامر، واژه نامه، متن های درک مطلب و کلوز تست و تست ها همراه با پاسخ نامه تشریحی است.

کتاب جمع بندی مهر و ماه زبان انگلیسی کنکور:

این کتاب با همکاری آقای حمیدرضا نوربخش در ۲۹۶ صفحه گرد آوری شده است و شامل مباحث زبان انگلیسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد.

این کتاب از سری کتاب های انتشارات مهر و ماه می باشد. این کتاب شامل مهم ترین لغات هر درس به همراه مترادف و متضاد ها، واژه های هم خانواده و مشابه، مرور ساده مباحث گرامر همراه با تست های نمونه می باشد.

Untitled

کتاب سیر تا پیاز گاج زبان انگلیسی :

این کتاب از مهم ترین منابع برای پایه دوازدهم به شمار می رود. توسط آقای سعید ابراهیمی در ۲۷۲ صفحه تهیه شده است. مولف در این کتاب مباحث سال یازدهم را شرح داده است. در بخش پایانی کتاب نمونه سوالات امتحانی انگلیسی یازدهم بیان شده است تا دانش آموزان با سوالات امتحانی آشنا شوند.

شبقره زبان :

این کتاب نوشته ی دکتر رضا کیاسالار است. این کتاب حاوی مباحث سال سوم و پیش  دانشگاهی می باشد. سطح تست های این کتاب به نسبت کتاب های تستی دیگر پایین تر است و به همین دلیل برای افراد مبتدی مفید تر است.

گاج جامع میکرو زبان انگلیسی :

این کتاب حدود ۴۸۰صفحه دارد که شامل ۳۰۰۰ تست می باشد. یک ویژگی مهمی که این کتاب دارد این است که لغات را بر اساس این که چه اندازه در کنکور های گذشته تکرار شده تعیین سطح کرده و گفته که کدام مهم است و کدام لغات اهمیت کم تری دارد.

کتاب زبان جامع مبتکران :

این کتاب از سری کتاب های انتشارات مبتکران است که جزو معروف ترین و پرفروش ترین کتاب ها به شمار می رود.

نوشته ی دکتر شهاب اناری و دکتر روزبه شهلابی است و در ۵۴۰ صفحه تهیه شده است که حدود ۱۷۵۰ تست دارد.

در اصل سه کتاب در یک کتاب جمع آوری شده است. پایه دهم، یازدهم و دوازدهم. به دلیل لحن صمیمی و ساده ای که دارد بیش تر معلمان نیز به عنوان کتاب کار و کمک آموزشی در مدرسه از آن استفاده می کنند.

تست های کتاب در ۴ بخش تست های سطح اول، تست های نوادگان شکسپیر، تست های مروری و تست های کنکوری مطرح شده است. دارای درسنامه ی جامع و کامل می باشد که هر دانش آموزی در هر سطحی( ضعیف، قوی، متوسط ) باشد می تواند از آن استفاده کند.

یک ویژگی مثبتی که دارد داشتن واژه نامه جیبی رایگان است که شامل همه ی واژه ها می باشد که زیر واژه های مهم زبان که جزو هزار لغت پر کاربرد در زبان هستند نیز خط کشیده است.

در پایان...

در مطالب بالا چندین کتاب تستی و کمک آموزشی را برای شما معرفی کردیم تا راحت تر بتوانید انتخاب کنید ولی پیشنهاد ما به شما کتاب جامع مبتکران است که از برترین کتاب ها در این زمینه است و داوطلبان زیادی با خواندن این کتاب به نتایج خوبی رسیده اند.

 

ارسال نظر