شناسه خبر : 48857

خبر خوش برای دانشجومعلمان / کسر از حقوق منتفی شد

خبر خوش برای دانشجومعلمان / کسر از حقوق منتفی شد

وزارت آموزش و پرورش بخشنامه اصلاح کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان را ابلاغ کرد و بر این اساس در صورت استفاده از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه، مبلغ مربوطه از حقوق آنها کسر می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دی ماه سال ۱۴۰۲ براساس شکایت یکی از دانشجو معلمان، به ابطال الزام به کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان رأی داد.

پیش از این در صورت عدم استفاده دانشجویان از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه مبلغ مربوطه از حقوق آنها کسر می‌شد.

هم‌اکنون رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به این موضوع را به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده است.

در بخشی از این بخشنامه آمده است:

به منظور تمهید مقدمات اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ذیل ماده ۶ قانون متعهدین خدمت و ایجاد رویه واحد و پرهیز از ایجاد تبعیض ناروا و رعایت عدالت در کسورات ناظر بر هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت وزارت آموزش و پرورش

ضمن الغای تمام بخشنامه ها و دستورالعمل‌های قبلی مربوط به تعیین هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت، مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون متعهدین خدمت، از وجوه پرداختی به دانشجو متعهدین خدمت شاغل به تحصیل [بعد از کسر کسور قانونی] حداکثر تا ۲۸ درصد برای یک ماه، به عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه و با انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول بخشنامه) کسر خواهد شد.

بر این اساس نظر به اینکه کسر مبلغ مزبور، منوط به درخواست و استفاده دانشجو متعهد خدمت از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه است لذا دانشگاه‌های وابسته، مکلف به رعایت این بند و اطلاع رسانی موضوع به دانشجومعلمان ذی‌نفع و اخذ درخواست دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق و ارسال آن به اداره کل سهمیه خدمتی دانشجو بوده و امور مالی اداره کل نیز مکلف به رعایت این بند در کسر هزینه‌های مزبور است.

هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت حسب تقاضا و انتخاب نوع خدمات مورد استفاده صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان‌پذیر است.

در ایام تابستان حقوق و مزایای دانشجویان متعهد خدمت به طور کامل بدون کسر هر گونه وجهی تحت عنوان هزینه های شبانه‌روزی و خوابگاه از حقوق و مزایای افراد مزبور پرداخت خواهد شد.

هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان‌پذیر است.

ارسال نظر