ذخیره سازی مانع از قطع گاز در شمال شرق کشور شد

ذخیره سازی مانع از قطع گاز در شمال شرق کشور شد

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: ذخیره‌سازی گاز در میدان گازی خانگیران در یک سال گذشته ۳۸۴ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد که باعث پایداری گاز در شمال شرق کشور شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، یحیی فیضی مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، گفت: امسال به ذخیره‌سازی مناسبی از گاز دست پیدا کردیم؛ به طوری که در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون مترمکعب گاز ذخیره کرده بودیم و امسال توانستیم به رقم دو میلیارد و ۲۰۴ میلیون مترمکعب دست پیدا کنیم.

وی افزود: این مسئله یک نصاب جدید در ذخیره‌سازی گاز در ۱۰ سال گذشته محسوب می‌شود و توانست کمک زیادی به پایداری شبکه گاز شمال شرق کشور داشته باشد.

آقای فیضی در ادامه با تأکید بر این که در کنار افزایش ذخیره‌سازی گاز، لازم است که هموطنان گاز را به صورت بهینه مصرف کنند، گفت:افزایش تولید از میدان گازی خانگیران در شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز شرق نیز با افزوده شدن چاه‌های جدید رخ داد که به تأمین پایدار گاز ورودی به پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد کمک زیادی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ششم بهمن امسال گفته بود: ظرفیت برداشت روزانه از میدان گازی خانگیران ۶ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

به گفته آقای خجسته‌مهر، این افزایش تولید با هدف کاهش وابستگی شمال شرق کشور به تأمین گاز از میدان گازی پارس جنوبی انجام شده است؛ زیرا، به علت فاصله طولانی پارس جنوبی تا شمال شرق کشور، ممکن بود در زمان اوج مصرف، این مناطق دچار اُفت فشار گاز شوند.

ارسال نظر