ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۹ درصد عبور کرد

ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۹ درصد عبور کرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر نیمی از برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای عبور موفق از دوره اوج‌بار ۱۴۰۳ آغاز شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، ساناز جعفرزاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور، گفت: از ابتدای مهرماه امسال به منظور تأمین برق پایدار پیک تابستان سال آینده ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات از فعالیت‌های تعمیراتی یاد شده آغاز شده و ۴۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات از برنامه شروع شده در این بخش به پایان رسیده است که در ۴ گروه تعمیرات اساسی، دوره‌ای، اتاق احتراق و مسیر داغ طبقه‌بندی می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر رکوردداری تعمیرات نیروگاهی در پیک تابستان، گفت: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۹ درصد عبور کند و در روزهای اوج مصرف برق کشور شاهد تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور و عدم تکرار تجربه تلخ خاموشی‌های چند سال اخیر در فصل تابستان باشیم.

جعفرزاده در پایان تشریح کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی فقط ۴ هزار و ۶۰۶ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی با راندمان ۲۶.۵ درصد در کشور وجود داشت. اما امروز این ظرفیت به ۷۴ هزار و ۸۸۸ مگاوات با راندمان ۳۹.۲ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر