قیمت نفت در معاملات امروز ۳ دلار افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز 3 دلار افزایش یافت

به دنبال حملات نیرو‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای آسیایی بیش از ۳ دلار افزایش یافت و به بالای ۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، به دنبال حملات نیرو‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی که نگرانی‌هایی در مورد عرضه نفت ایجاد کرده است، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای آسیایی بیش از 3 دلار افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 2 دلار و 81 سنت افزایش 87.39 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 3 دلار و 6 سنت افزایش 85.85 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات بیش از 4 دلار در هر بشکه افزایش یافته بود.

تحلیلگران بانک ANZ طی یادداشتی اعلام کردند: «بالا رفتن خطرهای ژئوپلیتیکی در غرب آسیا سبب تقویت قیمت نفت خواهد شد... انتظار می‌رود، نوسانات بیشتری در قیمت نفت دیده شود.»

روند افزایشی قیمت نفت در هفته گذشته، کاهشی شده بود و بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس را ثبت کرد به طوری‌که به علت نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره و تاثیر آن بر تقاضای جهانی، نفت برنت حدود 11 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 8 درصد افت قیمت را ثبت کردند.

شاخه نظامی حماس شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داده شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند، نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

سائول کاونیک، تحلیلگر انرژی، به رویترز گفت، به دلیل چشم‌انداز گسترش درگیری به کشورهای تولیدکننده نفت، قیمت نفت رو به افزایش است.

به گزارش رویترز، نمایندگی ایران در سازمان ملل هم در بیانیه‌ای «اقدامات فلسطین را دفاع کاملا مشروع در برابر هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی» خواند و ضمن تداوم حمایت از فلسطین، افزود ایران در واکنش فلسطینیان دخالتی نداشته است.


 

ارسال نظر