شناسه خبر : 45723

اختصاصی چابک آنلاین؛

هیجانی در بازار کنونی مسکن وجود ندارد

هیجانی در بازار کنونی مسکن وجود ندارد

نائب رئیس دوم اتحادیه مشاوران املاک تهران، بیشترین واحدهای مسکونی برای خرید وفروش در بازار معاملات ملکی تهران را واحد های بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر دانست که درشرایط فعلی بیشترین متقاضی را دارند.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، سمانه محرمی نمین، درگفتگوبا چابک آنلاین، گفت که درشهر تهران به صورت میانگین دو دسته خرید ملکی وجود داردکه بخشی مربوط به سرمایه گذاری و بخشی دیگر هم برای سکونت بوده وافزودکه در شرایط فعلی واحدهای مسکونی ۵۰ تا ۷۰ متری و واحدهای  ۷۰ تا ۱۰۰ متری گزینه های پرتقاضایی هستند. 

وی،با بیان اینکه در بازار مسکن تا پایان سال افزایش چشمگیری پیش بینی نمی شود،تصریح کردکه  در بازار کنونی مسکن هیجانی وجود ندارد هرچند که باتوجه به نزدیک شدن به شب عید،افراد رغبت بیشتری برای خرید مسکن به عنوان یک کالای مصرفی پیدا کرده اند. 

عضوکمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران، پیش بینی کردکه قیمت مسکن تا پایان سال فاقد هرگونه رفتار هیجانی  بوده و مصرف کنندگان واقعی درشرایط فعلی، خریداران بازار را تشکیل می دهند زیرا غالب تقاضا ها مصرفی بوده و افزایش قیمتی را به همراه نداشته است. 

وی، اذعان کرد:دولت تلاش خود را برای آرام سازی بخش مسکن کرده ودرصورت تحویل به موقع نهضت ملی مسکن، ثبات در بازار مسکن  ادامه خواهد داشت. 

محرمی نمین،گفت:مسکن بازار مطمئنی برای جذب سرمایه ها بوده اما باید این امر را در نظر گرفت که دولت باید به بخش خصوصی در قسمت ساخت و ساز بهای بیشتری بدهد چون در این صورت است که ما تعادل را در بازار خواهیم دید. 

وی،خاطر نشان کرد که مسکن کالای لوکسی در یک جامعه نیست و باید برای همه در دسترس باشد و تامین مسکن ازوظایف دولت  ها بوده زیرا  ۸۰ درصد هزینه خانوارها مربوط به مسکن است . 

نائب رئیس دوم اتحادیه مشاوران املاک تهران،اذعان کرد: افرادی که قصد تبدیل به احسن کردن املاک خود را دارند بهترین زمان برای جا به جایی است زیرا مشکل فعلی بازار،رکود حاکم بر بازار است.

 

ارسال نظر