بیمه امید؛

این قرارداد بصورت گروهی برای بیمه‌گذاران از قبیل موسسات، سازمان ها، شرکت ها... ارائه می گردد و بیمه شدگان (شاغلین بیمه‌گذار) در صورت وقوع هر یک از خطرات فوت و نقص عضو و از کار افتادگی مبلغ سرمایه تعیین شده در قرارداد را دریافت می نمایند و در صورت فوت بیمه شده مبلغ سرمایه به افرادی که بیمه شده در قرارداد ذکر کرده پرداخت می گردد.

به گزارش چابک آنلاین، بیمه‌شده و یا ذینفع او در برابر خطرات ناشی از حوادث که بدون قصد و اراده آنها بروز کرده و سبب فوت، نقص عضو و از کارافتادگی یا جرح می‌گردد پوشش بیمه‌ای مناسبی را برای کاهش آلام و برطرف کردن خسارات مادی در اختیار خواهند داشت .

انواع قراردادهای عمر و حوادث گروهی بیمه امید

بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان دولت

حوادث تحصیلی ( دانش آموزان و دانشجویان )

بیمه حوادث جمعی

بیمه عمر جمعی

بیمه حوادث جمعی اعضا خانواده

بیمه حوادث تورهای جمعی

بیمه عمر مانده بدهکار جمعی

بیمه حوادث جمعی مهدهای کودک   

بیمه عمر و تکمیلی حادثه

حوادث ورزشی

 بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان دولت

این نوع بیمه برخلاف انواع دیگر اجباری بوده و حسب مصوبه هیات محترم وزیران کلیه سازمانها و موسسات وابسته به دولت موظف به انعقاد قرارداد برای کارکنان خود با یکی از سرمایه‌های 10 ،20 یا 30 میلیون ریال می‌باشند

بیمه عمر و حوادث جمعی

تعهدات بیمه‌گر در این مورد شامل فوت به هر علت (بیماری، حادثه)، نقص عضو و از کارافتادگی دائم (کلی یا جزئی) ناشی از حادثه می‌باشد. بیمه شدگان در این قرارداد (بیمه عمر) 70 سال تمام و در خصوص حادثه تا 75 سالگی پوشش دارند. سرمایه این قرارداد به صورت توافقی و مبلغ حق بیمه توسط بیمه‌گر با توجه به اطلاعاتی که از بیمه‌گذار دریافت کرده است تعیین می‌شود .

بیمه حوادث جمعی

تعهدات بیمه‌گر در این مورد شامل فوت، نقص عضو، از کارافتادگی دائم (کلی و جزئی) و هزینه پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه است. بیمه شدگان تا سن 75 سال تحت پوشش هستند. افراد بالای 75 سال نیز با در نظر گرفتن 10٪ اضافه نرخ به ازای هر سال می توانند تحت پوشش بیمه حادثه قرار گیرند (فوت عادی پوشش ندارد ).

تعهدات بیمه‌گر در این نوع بیمه شامل فوت عادی، فوت، نقص عضو و از کارافتادگی دائم (کلی و جزدی) ناشی از حادثه است .

بیمه عمر جمعی

در این قرارداد بیمه شده صرفاً در برابر فوت به هر علت تا سن 70 سال تمام تحت پوشش بوده و (نقص عضو و از کارافتادگی پوشش ندارد .

بیمه عمر و حوادث جمعی اعضاء خانواده

در این قرارداد همسر و فرزندان پرسنل نیز همانند بیمه شدگان اصلی تحت پوشش عمر و حوادث گروهی قرار می‌گیرند .

بیمه حوادث تورهای جمعی

این نوع بیمه خطرات ناشی از حوادثی را که در طول سفرهای دسته جمعی (داخلی یا خارجی) برای بیمه شدگان بوقوع می‌پیوندد پوشش می‌دهد. وسیله و نوع سفر، مقصد و مدت زمان سفر و سرمایه مورد نظر در تعیین حق بیمه موثر می‌باشد .

بیمه عمر مانده بدهکار جمعی

در این بیمه گروهی چنانچه وام گیرندگان (بیمه شدگان) در طول مدت باز پرداخت اقساط وام به هر دلیلی فوت نماید بیمه‌گر مانده بدهی وام وی را در تاریخ فوت یکجا به بانک یا موسسه وام دهنده پرداخت می‌نماید. در این صورت بازماندگان متوفی از پرداخت اقساط باقی مانده وام معاف خواهند بود .

بیمه حوادث جمعی مهدهای کودک

در این بیمه کودکان و کارکنان مهد با پرداخت حق بیمه‌ای اندک تحت پوشش فوت، نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه پزشکی ناشی از حادثه قرار می‌گیرند .

بیمه های عمر انفرادی

  یکی از مهمترین رشته های بیمه ای در تمام دنیا، بیمه عمر است که در واقع یک نوع پوشش و تأمین را برای آینده ایجاد می نماید. در بیمه های عمر، این تأمین علاوه بر جبران نیازهای اقتصادی، از لحاظ اجتماعی هم حائز اهمیت می باشد. در خرید این نوع بیمه نامه، بیمه گذار ممکن است تأمین آتیه بازماندگانش را در نظر گرفته و اقدام به اینکار نماید و یا بخواهد آینده خویش را تأمین کند و با آرامش خاطر به زندگی ادامه دهد.

بیمه نامه های عمر با توجه به نوع پوشش و تأمین و نحوه پرداخت سرمایه به انواع مختلف تقسیم می شوند که می توان به بیمه نامه های عمر ساده زمانی، بیمه عمر مانده بدهکار و بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری بصورت انفرادی و گروهی اشاره کرد.

بیمه نامه عمر ساده زمانی

در این بیمه نامه که از نوع بیمه های عمر به شرط فوت است، بیمه گر برای یک دوره مشخص مثلاً 15 سال، فوت بیمه شده را با سرمایه تعیین شده در بیمه نامه تحت پوشش قرار می دهد. نکته اینکه تعهد بیمه گر تنها در صورتی است که بیمه شده در طول مدت اعتبار بیمه نامه فوت نماید که در این صورت شرکت بیمه امید بلافاصله سرمایه بیمه را به اشخاصی که به عنوان ذینفع در بیمه نامه معرفی شده اند، پرداخت خواهد شد.

بیمه نامه عمرمانده بدهکار

این نوع بیمه عمر از نوع بیمه عمر به شرط فوت با سرمایه نزولی بوده و امروزه بسیار رایج است. کلیه افرادی که از موسسات مالی - اعتباری و بانکها اقدام به دریافت وام می نمایند، در قبال دریافت وام، معمولاً وثیقه ملکی به همراه ضمانت ضامن و ... تسلیم موسسه وام دهنده می کنند تا پس از تسویه اقساط وام، وثیقه مزبور را از رهن بانک خارج نمایند. حال اگر در حین مدت بازپرداخت وام، بیمه شده فوت نماید و یا به علت حادثه از کارافتاده دائم و کامل شود و بازماندگان قادر به پرداخت اقساط نباشند، موسسه وام دهنده از محل تضامین و یا وثیقه ملکی، مطالبات خود را وصول می کند. در اینگونه موارد وام گیرنده می تواند با پرداخت حق بیمه ای ناچیز مانده بدهی وام خود را به موسسه وام دهنده (مثلاً بانک) تحت پوشش این بیمه نامه قرار دهد تا اگر در حین مدت بازپرداخت وام فوت نماید و یا بر اثر حادثه از کارافتاده دائم و کامل شود، شرکت بیمه امید مانده بدهی وام را بصورت یکجا به موسسه وام دهنده پرداخت نماید، بدیهی است در این صورت وثیقه ملکی نیز از رهن خارج خواهد شد. در بیمه های عمر زمانی و عمر مانده بدهکار، سن بیمه شده به علاوه مدت بیمه نامه نباید از 70 سال تجاوز نماید.

بیمه های عمر و سرمایه گذاری

   در کشورهای توسعه یافته، هنگامی که کودکی متولد می شود، والدین بیمه نامه ای را برای او خریداری می کنند تا از فرزندان حمایت اقتصادی به عمل آید. لذا می توان گفت که میزان خرید بیمه های عمر یکی از شاخص های رفاه اجتماعی هر جامعه می باشد.   امروزه انتظار بیمه گذاران از بیمه عمر با گذشته فرق کرده است. قبلاً صحبت از تأمین حداقل معیشت و آرامش بازماندگان بود، ولی امروزه بحث از رفاه در ایام پیری و ناتوانی است.  تلاش برای تأمین، یک حالت غریزی است و کمبود درآمد هم یک عامل بیرونی است، که موجب تهدید زندگی می شود. سوال: چرا یک شهروند ایرانی که در سن 65 سالگی بازنشسته می شود، باید دوباره کار کند اما یک شهروند ژاپنی در سن 65 سالگی که بازنشسته می شود، ساکش را برمی دارد و دور دنیا را می گردد و از باقی عمرش لذت می برد؟ پاسخ: علت این تفاوت در نگرش و عدم شناخت نیازهای اقتصادی در مراحل مختلف زندگی است. متاسفانه برخی تمایل چندانی به پس انداز ندارند و آینده نگر نمی باشند. بهتر آن است که فرد در زمانی که توان کار و امکان فعالیت دارد و دچار فشارهای اقتصادی و دوران پیری نشده است، به فکر پس انداز برای روز پیری و ناتوانی باشد.با توجه به مطالبی که اشاره شد بیمه های زندگی مزایا و کارکردهای بسیار زیادی برای مردم و جامعه دارد. از یک سو حمایت های بیمه ای متنوعی را برای بیمه شده و بیمه گذار به ارمغان می آورد، از سوی دیگر اندوخته های انباشته شده از محل ذخایر آن موجب تحرک چرخه های اقتصاد در کشور می گردد. بطوریکه می توان گفت بیمه های زندگی یک سرمایه گذاری ملی است و علاوه بر اینکه آرامش را به بیمه شده هدیه می کند، بصورت غیر مستقیم جامعه از آن نفع می برد. در بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه امید، اهداف یاد شده به کاملترین شکل وجود دارد، یعنی عمر و سرمایه گذاری، هم باعث تأمین آتیه بازماندگان بیمه شده می شود (درصورت فوت بیمه شده در خلال مدت بیمه نامه) و هم اندوخته و سرمایه قبال توجهی را برای بیمه شده (در صورت حیات بیمه شده در پایان مدت بیمه نامه) ایجاد می کند.  از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که دارای انعطاف پذیری بالایی است. بدین معنی که بیمه گذار می تواند در طول مدت بیمه نامه در مفاد آن تغییراتی را ایجاد نماید.

در بیمه عمر و سرمایه گذاری علاوه بر پوشش فوت به هر علت می توان از پوشش های تکمیلی به شرح ذیل نیز بهره برد:

* پوشش فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه.

* پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه درصورت از کارافتادگی کامل و دائم ناشی از حادثه بیمه گذار.

* پوشش دریافت مستمری در صورت ازکارفتادگی کامل و دائم بیمه گذار.

* پوشش امراض و بیماری های خاص.

شایان ذکراست در صورت پرداخت مناسب و به موقع اقساط حق بیمه و از محل سود حاصل از سرمایه گذاری اندوخته های بیمه عمر و سرمایه گذاری، شرکت بیمه امید علاوه بر سود تضمین شده در قرارداد بیمه عمر، مبالغی را به عنوان سود مشارکت در منافع به بیمه گذاران تخصیص خواهد داد. 

 

  • مزرعی

    عالی اطلاعات با ارزشی است سپاس از اطلاعات رسانی شما موفق باشید

ارسال نظر