شناسه خبر : 46984

اختصاصی چابک آنلاین؛

گردش مالی سالیانه صنعت لیزینگ در جهان به ۱۳۵۰ میلیارد دلار رسید

گردش مالی سالیانه صنعت لیزینگ در جهان به 1350 میلیارد دلار رسید

سید حسام‌الدین پور عباسی، رئیس هیئت مدیره شرکت لیزینگ مهر کشاورزی:

به گزارش چابک آنلاین،ارزش بازار  لیزینگ ها در جهان به ۱۳۵۰ میلیارد دلار در سال رسیده وصنعت لیزینگ در کشورهایی چون چین، استرالیا، امریکا، و انگلستان به سرعت در حال تقویت هستند.

لیزینگ زاییده یک تکامل تدریجی در جهان بوده زیرا ابتدا بانک‌ها، سپس بازار سرمایه، سپس بیمه و در نهایت لیزینگ به وجود آمد. 

این نشان می‌دهد که یک نیاز شناسایی شد که به سمت لیزینگ‌ها حرکت شد و لیزینگ‌ها در جهان به سرعت به  سمت لیزینگ اجاره پیش می روند.

لیزینگ ها فعالیت های خود را به بخش خرد و کلان تقسیم می کنند و بینابینی با بقیه صنایع مالی همکاری می‌کنند مثل بیمه لویدز که قراردادهای بسیار زیادی با شرکت‌های لیزینگ برای کشتیرانی دارد.

 در کشور،اجازه داده نمی‌شود که شرکت‌های لیزینگ وارد خدمات شود؛ بنابراین باید نرخ کفایت سرمایه لیزینگ‌ها را افزایش دهیم و به معاملات کلان، لیزینگ اختصاصی و لیزینگ شرکتی ورود کنیم. 

 لیزینگ در فین‌تک‌ها، در مالکیت معنوی و بیشتر به بخش مسکن باید ورود کند زیرا در این بخش مشکل وجود دارد.

در کشورهایی مانند ترکیه، چین و پاکستان، لیزینگ اجاره عملیاتی  انجام می‌ شود. 

شرکت های لیزینگ ایران در فروش اقساطی خودرو مانده اند و علت این عقب ماندگی بسته شدن سامانه یکپارچه خودرو است و در این زمان به پیک قیمتی خودرو رسیده ایم و لیزینگ ها به سمت کشنده ها حرکت کرده اند. 

و باید در اینجا یک چیزی مثل معدن و کشنده را تضمین کنند و لیزینگ باید بسنجد که برای آن سودی دارد یا نه چون  فعالیت های لیزینگ محدود است.

 

حجم ویدیو: 57.22M | مدت زمان ویدیو: 00:05:36 دانلود ویدیو
ارسال نظر