شناسه خبر : 49318

رکود در بازار جهانی طلا

رکود در بازار جهانی طلا

قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (۲۳ آوریل) افزایش یافت اما به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد مناقشه گسترده‌تر در خاورمیانه، افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و کاهش تقاضای شمش به عنوان پناهگاه، نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای در جلسه قبل بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

سیاستگذاران از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، هفته گذشته از ارائه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اظهار کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بازارها همچنین منتظر انتشار داده‌های مخارج مصرف شخصی ماه مارس در اواخر این هفته هستند. مقامات بانک مرکزی اروپا به برنامه هایی برای کاهش چندین بار نرخ بهره در سال جاری پایبند هستند.

بر اساس گزارش رویترز، نورنیکل، غول فلزات روسی، بزرگترین تولیدکننده پالادیوم در جهان و تولیدکننده عمده نیکل با عیار بالا اعلام کرد که تولید پالادیوم در سه ماهه اول سه درصد افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۳۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹.۰۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

ارسال نظر