شناسه خبر : 50078

اختصاصی چابک آنلاین؛

پایداری قیمت مس در بازارهای جهانی فرصت سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کرد

پایداری قیمت مس در بازارهای جهانی فرصت سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کرد

دبیر انجمن مس ایران اعلام کرد که صنعت مس سال گذشته را با رویکردی روبه رشد و مثبت به پایان رساند زیرا در کنار افزایش حجم تولید نسبت به سال های پیشین، پایداری قیمت مس در بازار جهانی فرصت سرمایه گذاری بیشتری را فراهم آورد و نیز اقبال بیشتر دولت نسبت به این صنعت هم رقم خورد.

چابک آنلاین، شمیم نادری، ابوالفضل صالح آبادی در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: با توجه به در اختیار داشتن ذخایر غنی مس، افزایش سطح اکتشاف عمقی وارتقای بخش فرآوری نیازمند سرمایه گذاری است تا با توسعه فناورانه و بهره بردن از تکنولوژی های روز، مسیر توسعه مس هموارتر شود. 

وی، نیاز به سیاست گذاری برای رفع چالش تامین آب صنایع مس با توجه به کمبود ذخایر آبی و نوسازی ناوگان تولید ازجمله ماشین آلات استخراج، حمل و بارگیری را ضروری دانست و اظهارکرد: عوارض صادراتی مواد معدنی برای فلز مس که بخش بزرگی ازتولید آن به صادرات وابسته است، رغبت سرمایه گذاری را کاهش می دهد. 

به گفته وی، قوانین و ابلاغیه های آنی که بدون مطالعه وضع می شود، عملکرد سایرحوزه ها از جمله معادن را تحت تاثیر قرار می دهد.

دبیر انجمن مس ایران، بیان کرد که توسعه صنعت مس کشور نیاز به طرح جامعی دارد تا با درنظرداشتن ظرافت های صنعت مس و توجه به حلقه های مختلف زنجیره تولید در برابر تغییرات آنی انعطاف پذیر باشد و در زمینه دستورالعمل ها کارشناسانه تر اقدام کند. 

صالح آبادی،درباره چشم انداز آینده صنعت مس گفت: با توجه به قرارگیری ایران در کمربند مس زایی جهان و نیازی که به مس در زمینه توسعه بخش های الکتریکی مانند خودروهای برقی، انتقال انرژی از مبادی مختلف به مقاصد مورد نظر و توسعه فضاهای الکترونیک وجود دارد، توسعه معدنی کشور از مسیر مس رقم خواهد خورد. 

وی افزود که  لازم است تا با برنامه ریزی صحیح و بررسی های کارشناسانه هرچه سریعتر صنعت مس در جایگاه جهانی که پتانسیل آن را دارد، قرار بگیرد.

 

ارسال نظر