شناسه خبر : 35787

۱۰ درصد ضایعات آهن از طریق لاشه خودروهای اسقاطی تامین می شود

۱۰ درصد ضایعات آهن از طریق لاشه خودروهای اسقاطی تامین می شود

رئیس انجمن اسقاط خودرو گفت: با اسقاط خودرو حدود ۱۰ درصد ضایعات آهن کشور را می توان تامین کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: در سال ۹۳ که حدود ۳۵۰ هزار دستگاه اسقاط خودرو صورت گرفت‌‌‌، حدود ۷ درصد ضایعات فلزی کشور توسط خودرو تامین می‌شود.

او گفت:  اگر ما به ظرفیت ۱ میلیون دستگاه اسقاط خودرو در کشور برسیم یعنی ۲۲ درصدد ضایعات فلزی کشور خودرو تامین می‌شود که این  میزان کل نیاز ضایعات کشور  را تشکیل می دهد، عملا با این عدد اسقاط ما نیازی به ضایعات فلزی دیگر جزء خودرو نخواهیم داشت.

مشهدی شریف گفت: در سال ۹۸  هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه، سال ۹۹ سیزده هزار دستگاه، سال ۱۴۰۰ سی هزار دستگاه و سال گذشته باتوجه به طرح جایگزینی نزدیک به  ۴۱ هزار دستگاه لاشه خودرو فرسوده  در کشور گزارش شد به طوریکه در میانگین ۴ سال گذشته  حدود ۲۰ هزار دستگاه فقط تولید ضایعات فلزی کشور از طریق لاشه خودرو بوده است .

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: در اکثر کشور‌های پیشرفته امکان استفاده از قطعات خودرو‌های فرسوده وجود دارد و این موضوع در کشور ما باید به صورت جدی بررسی شود و در طراحی خودرو‌های جدید از بازیافتی همان قطعات خودرو استفاده شود، اما در ایران اصلاً چیزی به نام طراحی خودرو وجود ندارد. خودرو‌هایی هستند که ۳۰ سال است در یک شکل و شمایل تولید و فروخته می‌شوند.

او گفت: در خودرو‌های جدید باید از قطعات خودروی پیشین به نحوی استفاده شود، چون سرمایه‌های ملی کشور است و قرار نیست همه این سرمایه‌ها را ذوب کنیم و ماده اولیه خودروی بعدی شود. در حالیکه می‌توان با اسقاط خودرو حدود ۱۰ درصد ضایعات آهن کشور را تأمین می شود.

 

ارسال نظر