شناسه خبر : 45790

«مرد عنکبوتی» برنده جوایز انیمیشن آنی شد

«مرد عنکبوتی» برنده جوایز انیمیشن آنی شد

«مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» برنده جایزه بهترین انیمیشن از پنجاه و یکمین دوره جوایز انیمیشن «آنی» شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» از سونی پیکچرز در پنجاه و یکمین دوره جوایز آنی به پیروزی رسید و هفت جایزه از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرد.

این انیمشن که به جمع پنج نامزد نهایی شاخه بهترین انیمیشن بلند نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز راه یافته و شانس اصلی کسب جایزه محسوب می‌شود، علاوه بر جایزه بهترین انیمیشن موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی برای «ژواکیم دوس سانتوس» و «کمپ پاورز» شد و «دانیل پمبرتون» و «مترو بومین» نیز برنده جایزه بهترین موسیقی برای این انیمیشن شدند.

«مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» با فروش ۶۹۰ میلیون دلاری و هزینه تولید ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های گیشه در سال ۲۰۲۳ بود. این انیمیشن که دنباله‌ی «در دنیای عنکبوتی» در سال ۲۰۱۸ است، رکورد بزرگترین افتتاحیه‌ یک انیمیشن را برای کمپانی سونی پیکچرز به خود اختصاص داد و توانست ۴۴ درصد بیشتر از قسمت قبلی خود بفروشد.

به گزارش ورایتی، انیمیشن اسپانیایی-فرانسوی «رویاهای رباتی» برنده جایزه بهترین اثر مستقل شد و انیمیشن «نیمونا» از نتفلیکس که با ۹ نامزدی بیشترین نامزدی را داشت در نهایت دو جایزه بهترین صداپیشگی و  نویسندگی را دریافت کرد.

«پسر و مرغ ماهیخوار» ساخته «هایائو میازاکی» انیماتور نامدار ژاپنی نیز دو جایزه برای استوری‌برد و کاراکتر انیمیشن کسب کرد.

سال گذشته «پینوکیوی گیرمو دل تورو» موفق به کسب پنج جایزه از جمله بهترین فیلم از پنجاهمین دوره جوایز سالانه انیمیشن «آنی» شد و در نهایت نیز جایزه بهترین انیمیشن بلند جوایز اسکار را به خانه برد.

 

ارسال نظر