شناسه خبر : 43905

رشته موسیقی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم از مهر سال آینده

رشته موسیقی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم از مهر سال آینده

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: رشته‌های امور خدمات عمومی و موسیقی برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی بویژه اوتیسم برای سال تحصیلی آینده قابل اجراست.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا طریفی حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در توسعه و تاسیس مدارس کاردانش خاص ۴۲ کد صادر و ۸۰ رشته جدید ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: تامین تجهیزات کارگاهی و توانمندسازی معلمان به منظور توسعه کاردانش‌ها صورت گرفته است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان با هزار ردیف استخدامی، سومین آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ بود که در تاریخ ۲۱ مهر برگزار شد.

طریفی حسینی ادامه داد: در این آزمون افرادی می‌توانستند شرکت کنند که حداقل مدرک لیسانس کاردرمانی و گفتاردرمانی داشته باشند، با توجه به اینکه تعداد فارغ التحصیلان این رشته‌ها در کشور کم است، بنابراین ۲هزار ۴۱۶ نفر در آزمون ثبت نام کردند که از این میان هزار و ۶۷۳ نفر در روز آزمون حاضر شدند.

وی عنوان کرد: هزار و ۱۶۸ نفر طی فرایند چند برابر ظرفیت، برای شرکت در ارزیابی تکمیلی آزمون مربی امور آموزش معلولین مجاز شدند که از این میان ۵۲۵ نفر در مرحله اول قبول نهایی شدند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: با هماهنگی در استان‌ها قرار بر این است که ابلاغ کاری این ۵۲۵ نفر از امروز اول بهمن ماه صادر شود و امکان فعالیت این تعداد افراد در مدارس فراهم می‌شود. همزمان با هماهنگی با دانشگاه فرهنگیان دوره آموزشی این ۵۲۵ نفر به صورت همراه با کار و ضمن خدمت انجام می‌شود.

طریفی حسینی ادامه داد: با توجه به خالی ماندن ردیف های استخدامی آزمون مربی امور آموزش معلولین به مرحله تکمیل ظرفیت کشانده می‌شود، با هماهنگی با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه تلاش داریم ۵۴۱ نفر دیگر را در مرحله تکمیل ظرفیت برای ارزیابی تکمیلی فرابخوانیم که به زودی دفترچه تکمیل ظرفیت را منتشر می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مرحله تکمیل ظرفیت بعضا افرادی که موفق نشدند به مرحله ارزیابی تکمیلی برسند، این شرایط برایشان فراهم می‌شود و پیش از پایان سال، مرحله تکمیل ظرفیت را تعیین تکلیف می‌کنیم.

ارسال نظر