شناسه خبر : 42046

روزهای پایانی پاییز میهمان کدام نمایشگاه‌ها باشیم؟

روزهای پایانی پاییز میهمان کدام نمایشگاه‌ها باشیم؟

نمایشگاه‌هایی همچون «کوکب درخشان»، «یادواره»، «گلستانم آرزوست»، «طهران، ارتفاع عاطفی»، «گذار و عبور» و «لویاتان» روزهای پایانی فصل پاییز در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «نساجی اِی امید شهر خسته»، نهمین نمایشگاه و فروش سالانه «تبادل چاپ دستی»، «ایستاده در یاد»، «از صدای شکستن»، «در حوالی این روزها»، «حال خوش نستعلیق ۱»، «گلستانم آرزوست» و «فریاد زمین» جمعه- ۲۴ آذرماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین بعضی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی هنری به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان نمایشگاه‌هایی به این مناسبت هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«کوکب درخشان» در نگارخانه هدی

نمایشگاه خوشنویسی «کوکب درخشان» شامل ۲۸ اثر مزین به خطبه حضرت زهرا (س) و اسماء مقدس از آثار الهام غفاری یقین همزمان با ایام شهادت دخت گرانقدر نبی اکرم (ص)، حضرت زهرا(س)، ۲۴ آذر ساعت ۱۵ در نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی افتتاح می‌شود و تا دهم دی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ ادامه دارد. همچنین از کتابت خطبه حضرت زهرا (س) اثر این هنرمند نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رونمایی می‌شود.

«از آن روز که رفتی» در خانه هنرمندان

خانه هنرمندان ایران به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نمایشگاه محیطی عکس «از آن روز که رفتی» شامل ۲۰ اثر از آثار حمزه اولیازاده استاد دانشگاه و عکاس سینما، تئاتر و رسانه را برپا می‌کند.

این نمایشگاه ۲۴ آذر ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود و به مدت ۱۰ روز میزبان مخاطبان خواهد بود. گالری محیطی خانه هنرمندان ایران مقابل این خانه در ضلع جنوبی بوستان هنرمندان واقع است.

«فاطمیه در گذر زمان» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه آثار تایپوگرافی «فاطمیه در گذر زمان» با ۲۳ اثر در ابعاد ۵۰ در۷۰ شامل اسناد و مکاتبات تاریخی ایام فاطمیه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا ۲۸ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک برپاست. آثار این نمایشگاه به همت سیدمحمد باقر پوسانی از موسسه یاوران اندیشه فاطمی تحقیق و گردآوری شده است.

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«نساجی اِی امید شهر خسته» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی محمد کلانتری با عنوان «نساجی اِی امید شهر خسته» ۲۴ آذر تا ۲۲ دی جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و روزهای دیگر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

نهمین «تبادل چاپ دستی» در نگارخانه لاله

نهمین نمایشگاه و فروش سالانه «تبادل چاپ دستی» با بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله افتتاح می‌شود و تا ۱۸ دی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ دایر است.

این رویداد هنری برای نخستین بار میزبان آثاری از ۳۵ هنرمند بین‌المللی از جمله پیکاسو، کلود مونه، وینسنت ونگوگ، یاکوف چرنیکوف، رامبراند، هاکو ماکی، ماکس ارنست، کته کلویتس، واسیلی کاندینسکی، سالوادور دالی و رنه ماگریت است.

«چیزها» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار علی شهبازی با عنوان «چیزها» ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۲ دی به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

«دایره را دَر نیست» و «هوا، رنگ و گوشت» در اُ

نمایشگاه‌های آثار نقاشی پیام مفیدی با عنوان «دایره را در نیست» و رها خسروشاهی با عنوان «هوا، رنگ و گوشت» ۲۴ آذر تا ۱۱ دی دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ دایر هستند.

آثار نقاشان نوگرا در گالری سهراب

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و نقاشیخط از ۱۶ هنرمند نوگرا با عنوان «ایستاده در یاد» ۲۴ آذر تا ۱۰ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ دایر است. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

محمد احصایی ، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی ، آیدین آغداشلو ، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه ، رضا درخشانی ، حسینعلی ذابحی، مسعود عربشاهی ، پرویز کلانتری، رضا مافی ، منوچهر معتبر،منوچهر نیازی و منوچهر یکتایی هنرمندانی هستند که آثارشان در این رویداد، به نمایش گذاشته می‌شود.

«از صدای شکستن» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی آثار مریم طباطبایی با عنوان «از صدای شکستن» ۲۴ آذر تا هشتم دی روزهای عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست. شنبه‌ها گالری تعطیل است.

«یادواره» در در گالری پردیس ملت

نخستین نمایشگاه گروهی نقاشی در پاسداشت زنده یاد جلیل ضیاءپور نقاش، پژوهشگر، مولف و استاد دانشگاه با عنوان «یادواره» ۲۴ آذر ساعت ۱۶ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ افتتاح می‌شود و تا هشتم دی همه روزه به غیر از ۲۵ و ۲۶ آذر از ساعت ۱۱ تا ۲۱ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «جمعی از هنرآموختگان دانشگاه هنر که گام‌های نخستین آموزش‌های آکادمیک را در نیمه اول دهه ۶۰، تحت آموزه‌های استادان پیشگام در هنر مدرن ایران (نسل اول و دوم) برداشته‌اند، پس از گذشت چهار دهه فعالیت پی در پی یا متناوب، بر این باور هستند که رشد و شکوفاییشان در هنرهای تجسمی، مرهون آموزه‌های «هنری، آموزشی و پژوهشی» پیشکسوتان نوگرای ایران بوده است.

در این راستا، برای ادای احترام، قدردانی و در کسوت شاگردی، اقدام به برگزاری مجموعه نمایشگاه‌هایی با عنوان «یادواره» کرده‌اند، تا قدمی موثر برای معرفی و یادآوری تلاش‌های این بزرگان به نسل‌های پیش رو برداشته باشند.»

«مابین» در بُستان

نمایشگاه آثار محسن رافعی و سیدعلی سیدعلیخانی با عنوان «مابین» ۲۴ آذر تا ششم دی به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

«در حوالی این روزها» در نگاه

نمایشگاه آثار نقاشی ناهید ضامنی با عنوان «در حوالی این روزها» ۲۴ آذر تا ششم دی همه روزه ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«مهر گیاه» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی مهتا معینی با عنوان «مهر گیاه» ۲۴ آذر تا ششم دی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«بوی خاک و کاهگل» و «حال خوش نستعلیق ۱» در ارسباران

نمایشگاه نقاشی «بوی خاک و کاهگل» با نمایش آثاری از وحید پریور هنرمند و مدرس نقاشی ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب گشایش می‌یابد و تا پنجم دی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «کوچه‌باغ‌های تو در توی گذشته، عطر خوش کاهگل‌های به رنگ آغشته، پنجره رو به حیاط ذهنم را می‌گشایم تا وجودم پر شود از نهایت رنگ و طرح و نقش و سرمستی زندگی را تجسم می‌کنم، من به اعجاز معتقدم، به این شروع دوباره آشتی با طبیعت. بر آن شدم تا با برپایی این نمایشگاه حال خوب دل خویش را با حال دلتان پیوند زنم، دستان گرمتان را می‌فشارم و از حضورتان بسیار مسرورم.»

همچنین نمایشگاه خوشنویسی «حال خوش نستعلیق ۱» با نمایش آثار قاسم ثابتی ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه ۲ فرهنگسرای ارسباران افتتاح می‌شود و تا چهارم دی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ برپاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه که به نمایش و فروش تابلوهای سیاه‌مشق رومیزی اختصاص دارد، آمده است: «ما می‌خواهیم دوباره به زندگی‌تان بدمیم روح دوباره و دور کنیم حسرت زیبایی را. می‌خواهیم دوباره زیبایی چشمانتان باشیم نه دیوارآویز موزه‌های فراموشی، نهان‌خانه‌های بی‌تماشا و رخ‌نمای تالارهای پرتکلف. به دیدن ما بیایید خواهید دید می‌توانید دوباره به خانه خودتان و چشمان هر کسی که دوستش دارید زیبایی ببخشید با حال خوش نستعلیق.»

«باغ آرزو» در گالری ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی اکرم سرتختی با عنوان «باغ آرزو» ۲۴ آذر تا پنجم دی هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

«سه.یک» در گالری استخر

نمایشگاه «سه.یک» با آثاری از احسان ارجمند ، مهدی راحمی و دنیا رستمی با نمایشگاه‌گردانی غزاله نقیبی و با هدف مروری بر آنچه از هنرمندان معاصر و نوگرا در چند سال اخیر رخ داه است، ۲۴ آذر تا سوم دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از زیرمجموعه‌ پروژه‌های آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، ایوان ربط، پلاک ۶ برپاست. ۳/۱ نخستین دوره از مجموعه‌ نمایشگاه‌هایی است که با آثاری از سه هنرمند در هر فصل برگزار می‌شود.

«بی رنگ و با نشان» در گالری جاوید

نمایشگاه انفرادی محسن دائی‌نبی با عنوان «بی رنگ و با نشان» ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد یک افتتاح می‌شود و تا یکم دی به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

«گلستانم آرزوست» در هو

نمایشگاه «گلستانم آرزوست» سیری در گل و مرغ با آثار گیزلا وارگا سینایی ۲۴ تا ۳۰ آذر به جز شنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هو به نشانی کریمخان، ویلا، خسرو، نبش پرویزی، شماره ۲، همکف دایر است.

«وحدت در کثرت» در نقش جهان

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «وحدت در کثرت» با نمایشگاه‌گردانی مهسا مشایخی ۲۴ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش جهان به نشانی میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۹ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد. شنبه‌ها نگارخانه تعطیل است.

«غیرالنهایه» در گالری هما

نمایشگاه طراحی و چیدمان از آثار نرگس بنان با عنوان «غیرالنهایه» ۲۳ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۲۹ آذر ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

«فریاد زمین» در گالری زرنا

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی نرگس خاتون غنجور قصرالدشتی با عنوان «فریاد زمین» با نمایشگاه‌گردانی آ یناز زارعی هنرمند نقاش و مدیر گروه هنری آیتیست ۲۴ تا ۲۸ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری زرنا به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، پلاک ۱۰، طبقه ۲ دایر است. اختتامیه رویداد ۲۹ آذر برگزار می‌شود.

در بیانیه هنری رویداد چنین آمده است: ««فریاد زمین» نمایشگاهی است که در آن به کانسپت آسیب‌های بشر به مادر خود یعنی زمین می‌پردازد و کنایه‌ای بر تخریب محیط‌زیست، دریاها و هوا به دست بشر است.»

«همسرایی سپیده دم» در طراحان آزاد

نمایشگاه آثار نقاشی نازی عظیمی با عنوان «همسرایی سپیده دم» ۱۷ آذر تا پنجم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج دایر است. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

«طهران، ارتفاع عاطفی» در ایکس هما

نمایشگاه گروهی «طهران، ارتفاع عاطفی» ۱۷ آذر تا پنجم دی ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج برقرار است.

تهران در هنر معاصر ایران نگاهی است به اضمحلال شهری که چند دهه قبل نگین خاورمیانه بود ولی امروز از نفس افتاده است، شهری شبیه ویرانه‌های باستانی، گویی هیچ‌ وقت انسانی در آن نزیسته است.

روزهای پایانی پاییز میهمان کدام نمایشگاه‌ها باشیم؟

«تا سر حد حماقت خوشبینانه» در عصر

نمایشگاه آثار نقاشی شه‌گل صفرزاده با عنوان «تا سر حد حماقت خوشبینانه» ۱۷ آذر تا یکم دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ دایر است.

«بازتاب» در شمیس

نمایشگاه گروهی چندرشته‌ای «بازتاب» با آثاری از جهانبخش امیربیگی ، زهرا حبیبی ، علی خاتم‌ساز ، نازلی عباس‌پور ، پریسیما بهرامی با نمایشگاه‌گردانی جهانبخش امیربیگی، ۱۷ آذر تا یکم دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت میزبان علاقه‌مندان است.

«باغ شکوفه‌های شرقی» در اِچ

نمایشگاه انفرادی آثار مرضیه صالحی با عنوان «باغ شکوفه‌های شرقی» ۱۷ آذر تا یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ دایر است.

«پیکار برای آینده» در راه ابریشم

نمایشگاه گروهی «پیکار برای آینده» با گردآوری زرتشت رحیمی و همکاری سجاد کاشف ، ۱۷ آذر تا یکم دی به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برپاست.

«جی‌جی‌ویجی» در گالری یافته

نمایشگاه انفرادی آثار امیرحسین علویجه با عنوان «جی‌جی‌ویجی» ۱۷ آذر تا یکم دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک هشت دایر است.

روزهای پایانی پاییز میهمان کدام نمایشگاه‌ها باشیم؟

«سامِه» در اِو

نمایشگاه انفرادی سارا نعمتی حِصار با عنوان «سامِه»، ۱۷ آذر تا یکم دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰، دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول برپاست. گالری اِو روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«رویش» در پردیسان

نمایشگاه تخصصی پرتره با عنوان «رویش» از مجموعه آثار هنرمند نقاش شیلا بالی ، ۱۹ تا ۳۰ آذر به جز روز جمعه ساعت ۱۰ تا ۱۶ در نگارخانه پردیسان واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، فرهنگسرای فردوس برپاست.

به گفته شیلا بالی، نمایشگاه رویش با هدف به تصویر کشیدن سبک‌های متنوع و تکنیک‌های مختلف در نقاشی پرتره برگزار شده و در آن، ۳۸ تابلوی پرتره که همگی آنها از یک فرد انتخاب شده، ارائه می‌شود، در نمایشگاه رویش، قرارگیری آثار رئال در کنار آثار مینیمال، نمایش حرکتی از واقعیت به سمت انتزاع است.

«فوکوس» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه گروهی عکس «فوکوس» آثار آناهیتا سیاوش ، لیلا کلامی فرد ، آناهیتا روحانی و حانیه باقری به سرپرستی آناهیتا سیاوش ، ۱۸ تا ۲۹ آذر ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه آفرینش نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب، مجتمع فرهنگی هنری نور برپاست.

«گذار و عبور» در گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی سیامک جمشیدی زاده با عنوان «گذار و عبور» ۱۷ تا ۲۹ آذر هر روز ساعت ۱۴ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«افسرده با جانی دپ» در زیرپله

نمایشگاه کارتون‌های ژورننالیستی آروین، منتخبی به مناسبت چهل سالگی و برای کامبیز درمبخش با عنوان «افسرده با جانی دپ» ١۷ تا ۲۸ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فضای زیرپله به نشانی خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۵۰ برپاست.

«رو در رو» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه گروهی آثاری از مجموعه خسروشاهی با عنوان «رو در رو» با نمایشگاه‌گردانی سارا حسینی ، ۱۷ تا ۲۸ آذر ساعت ۹ تا ۱۷ در گالری باغ موزه هنر ایرانی به نشان خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پارک‌وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه‌راه دکتر حسابی برقرار است.

«بخیه لازم» در گالری آتبین

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی کتایون معادلیان با عنوان «بخیه لازم» ۱۷ تا ۲۸ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«دگرگون» در ویستا

نمایشگاه آثار نقاشی لیلا گودرزی با عنوان «دگرگون» ۱۷ تا ۲۸ آذر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برقرار است.

«لویاتان» در گالری ژاله

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار سودابه وطن پرست با عنوان «لویاتان» ۱۷ تا ۲۷ آذر ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه،بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«پاریس جشن بی‌کران» در شکوه

نمایشگاه انفرادی آثار بهمن بروجنی با عنوان «پاریس جشن بی‌کران» ۱۷ تا ۲۷ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ دایر است. گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

«عزیمت» در گالری شم

نمایشگاه عکس‌های علی طرلانی با عنوان «عزیمت» با همکاری بابک حقی، ۱۷ تا ۲۷ آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد۱۲ دایر است. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

«کاتارسیسم» در گالری هوم

نمایشگاه آثار نقاشی نسرین هادیان با عنوان «کاتارسیسم» ۱۷ تا ۲۶ آذر ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گالری هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«اشراق پروانه‌ها» در گالری آریانا

نمایشگاه ۱۷ اثر نقاشی، ویدئو آرت و اینستالیشن پروانه شکری با عنوان «اشراق پروانه‌ها» ۱۷ تا ۲۴ آذر ساعت ۱۰ تا ۲۰ در گالری آریانا+ به نشانی الهیه، خیابات فیاضی(فرشته)، پلاک ۹ برپاست.

شکری که در نقاشی‌هایش ساحت‌های وسیعی از تعابیر متافیزیکی عارفانه و شاعرانه را توصیف کرده است، تازه ترین مجموعه آثارش را با محوریت پروانه‌ها به نمایش گذاشته است؛ آثاری که بر همان بنیان اندیشگی اما لحظه‌های تصویری متفاوتی دارد.

«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی ویدیو اینستالیشن محمد پرویزی با عنوان «مرا به نام خطاب کن» ١٠ آذر تا ۹ دی ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱، گالری ریشه۲۹، (پلتفرم ریزوم) برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

«هویت» در نگارخانه والی

نمایشگاه گروهی «هویت» با آثار سمیه بیات، آزاده حسینی، مصطفی خسروی، مهدیه سهرابی، نیوشا عابدی، لی‌لی عامری، عادل علاسوند ، اهورا محمدی، افسانه مدیرامانی، میترا ولایی و باربد یزدانی با نمایشگاه‌گردانی حسن مهربانی ، ۱۰ تا ۲۸ آذر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در نگارخانه والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برقرار است.

منتخب هنرمندان معاصر در آرت سنتر

نمایشگاه منتخب هنرمندان معاصر با آثاری از محمد احصایی، شهریار احمدی ، احمد اسفندیاری ، پروانه اعتمادی ، نصرالله افجه‌ای ، هانیبال الخاص ، ناصر اویسی ، آیدین آغداشلو ، فریدون آو ، فرامرز پیلارام ، ژازه تباتبایی ، صادق تبریزی ، محمدعلی ترقی‌جاه ، پرویز تناولی ، قاسم حاجی زاده، واحد خاکدان ، رضا درخشانی ، ۱۰ تا ۲۸ آذر ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان برپاست.

همچنین در این نمایشگاه آثار کامبیز درم‌بخش ، عبدالرضا دریابیگی ، جعفر روح‌بخش، حسین زنده‌رودی ، ابولقاسم سعیدی، جلال شباهنگی ، مسعود عربشاهی، بیتا فیاضی ، منصور قندریز ، حسین کاظمی ، پرویز کلانتری ، مارکو گرگوریان، علی گلستانه ، فریده لاشایی، رضا مافی، فرشید مثقالی ، حسین محجوبی، اردشیر محصص ، بهمن محصص ، سیراک ملکونیان و غلامحسین نامی به نمایش گذاشته شده است.

«جغرافیای برف» در نگر

نمایشگاه آثار نقاشی مانی مهرزاد با عنوان «جغرافیای برف» ۱۰ تا ۲۷ آذر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول دایر است.

«بزنگاه» و «جاذبه» در گالری اعتماد

نمایشگاه‌های انفرادی آثار طلوع ناصری با عنوان «بزنگاه» و بریت با عنوان «جاذبه» سوم تا ۲۸ آذر روزهای هفته ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر هستند. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«اصل کارتون ۲» در خانه کاریکاتور

نمایشگاه مرور آثار اصل هنرمندان کارتونیست خارجی با عنوان «اصل کارتون ۲» ۱۵ آبان تا ۳۰ آذر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت، خیابان شهید داود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ برپاست.

«کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبای ی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین، ۱۲ آبان تا سوم دی به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان است.

 
ارسال نظر