شناسه خبر : 37396

نگاهی متفاوت به دغدغه‌های زنان در «اتاق خاکستری»

نگاهی متفاوت به دغدغه‌های زنان در «اتاق خاکستری»

«اتاق خاکستری» عنوان فیلم کوتاهی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک محسن مفتحی و اسماعیل کمالی است که نگاهی متفاوت به دغدغه‌های زنان دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، اتاق خاکستری دومین کار کوتاه محسن مفتحی در سینماست که پس از سوگند رضا فیلمبرداری آن را در هفته جاری به پایان رسانده است.

سوگند رضا نخستین کار این کارگردان چندی پیش برای ارائه در جشنواره‌های داخلی و خارجی ساخته شد و اکنون در مرحله تدوین است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن مفتحی، گفت: اتاق خاکستری روایتی از مشکلات بانوان کشورمان است که با توجه به خطرات متعددی که در جامعه بانوان را تهدید می‌کند رسالت خود را بر این دیدم تا اشاره‌ای به یکی از دغدغه‌های بانوان در این فیلم داشته باشم.

او درباره داستان فیلم می‌گوید: نغمه پس از ازدواج بعد از مدت کوتاهی باردار شده ولی همسرش او را رها کرده و نغمه به ناچار در خانه‌ای کوچک که چندین مستاجر دیگر دارد به صورت اشتراکی و در اتاقی ساکن می‌شود. پس از مدتی صاحب‌خانه که زنی میانسال است به نغمه پیشنهادی می‌دهد که با واکنش تندی از سوی دیگر اهالی خانه مواجه می‌شود.

مفتحی با اشاره به افراد و باندهای مختلفی که بدون داشتن مجوز اقدام به کارهای پزشکی تخصصی زنان می‌کنند با هشدار نسبت به پیامدهای چنین گروه‌هایی گفت: اتاق خاکستری تلاش دارد این زنگ خطر برای برای زنان به صدا درآورد.

در این فیلم، نغمه برجی، آرزو بیدگلی، ساینا جلیلی، آلا کاظمی(بازیگر کودک)، فاطمه رفعت پناه، زهرا رادمهر و زهرا رشیدبیگی ایفای نقش می‌کنند.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: کارگردانان: محسن مفتحی و اسماعیل کمالی، مدیر فیلمبرداری: همایون قربانی، دستیار تصویر: امیر مفتحی، طراح لباس: نازنین‌مریم خانزاده، تدوین: دنیا نجفی، علی مرادی، فائزه باغبانی، صدا بردار: میلاد محالی، عکاس:. شقایق عباس‌زاده، دستیار تهیه: مهدی علی محمدلو ، گریم: فاطمه غلامی و رقیه همدم‌نیا و مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی: امیر خانزاده

ارسال نظر