شناسه خبر : 33054

«جکی چان» گیشه سینمای چین را تسخیر کرد

«جکی چان» گیشه سینمای چین را تسخیر کرد

فیلم کمدی اکشن جدید «سوار شو» با بازی «جکی چان» برای دومین هفته پیاپی در صدر جدول هفتگی فروش سینمای چین قرار گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فیلم کمدی و نوستالژیک «سوار شو» با بازی «جکی چان» برای دومین آخر هفته در صدر گیشه چین قرار گرفت و انیمیشن «سوپر ماریو» در جایگاه چهارم باقی ماند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی مشاور «Artisan Gateway»، «سوار شو» در آخر هفته میلادی گذشته ۶ میلیون دلار (۴۱.۵ میلیون یوان) درآمد داشته است که ۴۸ درصد کاهش نسبت به فروش اکران آغازین را نشان می‌دهد. این فیلم از زمان اکران در ۷ آوریل به مجموع فروش ۲۲.۶ میلیون دلار رسیده است.

پس از آن انیمیشن ژاپنی «سوزومی» و فیلم «هاچیکو» قرار دارند. «هاچیکو» در سومین هفته اکران ۴.۹ میلیون دلار فروخت تا مجموعاً به فروش ۳۵.۱ میلیون دلار دست یافته باشد و انیمیشن «سوزومی» در چهارمین آخر هفته اکران خود در چین ۴.۵ میلیون دلار به دست آورد تا مجموعا فروش ۱۰۹ میلیون دلاری را تا به امروز رقم بزند.

در رتبه چهارم جدول هفتگی فروش سینمای چین نیز انیمیشن «سور ماپریو» قرار گرفت که ۴.۳ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد و مجموع گیشه خود را به بیش از ۱۷ میلیون دلار در چین ارتقا داد. این انیمیشن با فروش نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلاری در سینمای آمریکا و گیشه بین‌الملل، تاکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان بوده است.

گیشه سینمای چین در ژانویه با تعطیلات سال نو چینی دوباره احیا شدو فروش آخر هفته اخیر ۳۳ میلیون دلار در سراسر کشور بود تا مجموع فروش سینمای چین در سال جاری میلادی را به ۲.۵ میلیارد دلار رساند که البته ۲۰ درصد بیشتر از آمار مشابه سینمای کرونازده چین در سال گذشته است.

گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته میلادی با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید.

پیش از این رسانه دولتی چین با استناد به ارقام اداره فیلم این کشور اعلام کرده بودند که ۸۵ درصد از درآمد کل سال ۲۰۲۲ سینمای چین از محل فیلم‌های داخلی حاصل شده که فیلم «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» با فروش ۴.۰۷ میلیارد یوان (۶۳۶ میلیون دلار) پیشتاز بوده است اما در مجموع در مقایسه با ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، فروش سینمای چین به بیش از نصف کاهش یافته است. جمع فروش سینمای چین در چنین مقطع زمانی در سال  ۲۰۱۹ ، به ۸.۱۱ میلیارد دلار رسیده بود.

در میان ۵ فیلم پرفروش‌ سینمای چین در سال ۲۰۲۲، همگی از تولیدات داخلی بودند و «نبرد در دریاچه چانگ‌جین ۲» و پس از آن کمدی علمی-تخیلی «مرد ماه»، کمدی «خیلی عالی برای کشتن»، درام خانوادگی«روشن کردن ستاره‌ها» و فیلم هیجانی «بازگشت به خانه»، رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. 

گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت اما در سال ۲۰۲۲ سینمای آمریکا جایگاه خود را بار دیگر به دست آورد و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت.

 

ارسال نظر