شناسه خبر : 27169

نگاهی به شاهکارهای مجموعه هنری بنیانگذار «مایکروسافت»

نگاهی به شاهکارهای مجموعه هنری بنیانگذار «مایکروسافت»

چندی پیش خبر مزایده مجموعه هنری بزرگ و گران‌قیمت «پل آلن» یکی از بنیان‌گذاران «مایکروسافت» منتشر شد. شاهکارهای نقاشان نامدار جهان همچون «ون‌گوگ»، «لوسین فروید» و «گوستاو کلیمت» از جمله آثاری هستند که در جریان حراجی پیش‌رو به مزایده گذاشته خواهند شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حراجی کریستیز در پاییز امسال میزبان مجموعه هنری یک میلیارد دلاری متعلق به «پل آلن» یکی از بنیان‌گذاران شرکت «مایکروسافت» خواهد بود.

خبر مزایده این مجموعه نخستین‌بار در ماه اوت منتشر شد. «آلن» که در سال ۲۰۱۸ و در سن ۶۵ سالگی درگذشت، بسیار در مورد مجموعه هنری‌ که جمع‌آوری کرده بود محتاط بود. اطلاعات درباره آثاری که در این مجموعه قرار دارند، مدت‌ها نامشخص بود. اکنون حراجی کریستیز برخی از آثار مهم این مجموعه که قرار است در حراجی ماه نوامبر به فروش گذاشته شوند را معرفی کرده است. در مجموع حدود ۱۵۰ اثر در این مجموعه وجود دارند.

مجموعه هنری متعلق به «پل آلن»، گران‌ترین مجموعه متعلق به یک مالک است که تاکنون در حراجی ارائه شده است. آثار این مجموعه در بخش‌های جداگانه‌ای و در حراجی که بین نهم تا دهم نوامبر در نیویورک برگزار می‌شود به فروش خواهند رسید.

شاهکارهایی که به فروش خواهند رسید حوزه‌های مختلفی را از آثار استادان بزرگ نقاشی گرفته تا آثار هنرمندان مدرن و معاصر شامل می‌شوند. یک تابلو نقاشی سبک «نقطه‌چینی»‌ که در سال ۱۸۸۸ میلادی توسط «ژرژ سورا» نقاش مشهور فرانسوی و بنیان‌گذار نودریافتگری خلق شده است و یکی از تابلوهای نقاشی منظره که توسط «وینسنت ون‌گوگ» در همان سال خلق شده است به مزایده گذاشته می‌شوند. ارزش هر یک از این نقاشی‌ها ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

تابلو نقاشی «جنگل توس‌» که در سال ۱۹۰۳ میلادی توسط «گوستاو کلیمت»‌ خلق شده است و منظره‌ای از درختان با برگ‌های نارنجی را به تصویر می‌کشد، یکی دیگر از آثار ارزشمندی است که در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود. ارزش این نقاشی بیش از ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است. «آلن»‌ برای خرید این نقاشی ۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶ پرداخت کرده بود.

ارزش تابلو نقاشی «پل واترلو» که منظره‌ نزدیک به رودخانه‌ای را به تصویر می‌کشد و توسط «کلود مونه»‌ نقاش نامدار امپرسیونیست خلق شده است نیز ۶۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

یکی از تابلوهای نقاشی «لوسین فروید»‌ نیز حدود ۷۵ میلیون دلار ارزش دارد.

از جمله دیگر آثار قابل‌ توجه این مجموعه به نقاشی‌های اثر «پل سینیاک» و «فرانسیس بیکن»‌ و «ترنر»‌ می‌توان اشاره کرد که ارزش هرکدام از آن‌ها بالای ۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

 

ارسال نظر